30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Насоки за почистване на резервоар на мотор

OT LINSON MOTO

Почистването на резервоара на мотоциклета е важно за предотвратяване на ръжда, утайки и замърсяване на горивната система. Така се избягват повреди като запушени дюзи и неравномерна работа на двигателя.


Тази процедура не е особено трудна, но изисква внимание, правилна подготовка и подходящи материали.

Защо е важно да се почиства резервоара на мотор?

С времето, особено при по-дълги периоди на неизползване, в резервоара могат да се натрупат ръжда, конденз, утайки от бензин и прах. Тези примеси лесно достигат до горивната система и могат да доведат до проблеми като запушени дюзи, увреждане на горивната помпа и неравномерна работа на двигателя.


Редовното почистване удължава живота на мотоциклета и осигурява надеждна работа на машината. Това е особено важно, ако моторът е бил оставен с гориво за дълго време или е бил съхраняван при неподходящи условия.

Мога ли сам да почистя резервоар на мотор?

В повечето случаи можете сами да почистите резервоара на мотоциклета, особено ако имате базови технически познания и малко свободно време.


Почистването не изисква скъпо оборудване, а предимно внимание към безопасността, тъй като се работи с леснозапалими вещества и потенциално вредни химикали.


Важно е процесът да се извършва на добре проветриво място, далеч от източници на пламък, искри или топлина. Изпаренията от бензин и някои разтворители са не само запалими, но и вредни за вдишване. Освен това винаги използвайте предпазни средства - ръкавици, очила и маска, ако е възможно.


Самостоятелното почистване е подходящо при леки замърсявания, утайки от старо гориво или поява на повърхностна ръжда.


Ако обаче резервоарът е силно ръждясал отвътре, с течове или видима перфорация, е по-добре да потърсите помощ от професионален сервиз. Там могат да извършат пясъкоструене, вътрешно покритие с епоксидна смола или дори заварки при нужда.

Какво да подготвя за чистене на резервоара?

Преди да започнете процедурата по почистване, се уверете, че имате всички необходими инструменти и материали под ръка. Подготовката е ключова за безопасен и ефективен процес, който не се налага да прекъсвате в неподходящ момент.


Ето какво ще ви е необходимо:


  • Защитни ръкавици и предпазни очила;

  • Комплект ключове и инструменти за демонтаж;

  • Пластмасов съд или туба за събиране на остатъчно гориво;

  • Верижен тел, гайки или малки болтове (за механично почистване вътре);

  • Обезмаслител или препарат за миене на съдове;

  • Вода - хладка или гореща;

  • Преобразувател на ръжда или оцет;

  • Компресор, сешоар или вентилатор за подсушаване;

  • Специално антикорозионно масло или защитен спрей за метал.

Изберете равна, стабилна повърхност за работа, върху която можете безопасно да поставите резервоара без опасност от преобръщане. Покрийте я с найлон или стари вестници, за да предпазите от разливи.

Разкачане на резервоара

Процедурата започва със сваляне на резервоара от рамката на мотора. Изключете запалването и изчакайте моторът напълно да изстине.


След това внимателно развийте горивопроводите, отстранете дюзите, датчиците и всички крепежни елементи, като внимавате да не изгубите уплътнения или шайби.


Източете остатъка от бензина в подходящ съд - най-добре пластмасова туба с капак. Не изливайте горивото в канализацията или върху земята.


Препоръчително е да отбележите как е свързан всеки компонент, за да избегнете грешки при монтажа по-късно.


След демонтажа поставете резервоара върху мека подложка или дървена повърхност, така че да е стабилен и лесно достъпен от всички страни.

Почистване, изплакване и подсушаване

След като резервоарът е демонтиран и подготвен, идва най-съществената част - самото почистване отвътре.


Замърсяванията, остатъците от старо гориво и особено ръждата могат сериозно да навредят на горивната система, ако не бъдат правилно отстранени.


Затова е важно да се следва стъпка по стъпка процес, който включва обезмасляване, обработка срещу корозия и пълно подсушаване. Само така резервоарът ще бъде в оптимално състояние за повторна употреба.

Първоначално почистване

Добавете хладка вода и препарат за миене или обезмаслител. Затворете отворите и разклатете интензивно.


Ако има вътрешни налепи или утайки, пуснете в резервоара верижен тел или шепа гайки. При разклащане те ще помогнат за механичното изчистване на налепите по вътрешната стена.

Обработка на ръжда

При наличие на ръжда, напълнете резервоара с оцет или преобразувател на ръжда. Оставете течността да действа минимум 6-12 часа (или според инструкциите на продукта).


Разклащайте периодично, за да се улесни реакцията. След това изплакнете няколко пъти с гореща вода.

Подсушаване

Изключително важна стъпка. Остатъчна влага вътре в резервоара води до бързо образуване на нова ръжда.


Използвайте компресиран въздух, сешоар или вентилатор. Оставете резервоара с отворите надолу на топло и сухо място поне няколко часа.

Монтиране на резервоара

След като резервоарът е напълно сух и обработен, преминете към повторното монтиране. 


Проверете отново за следи от течове, особено около шевовете и отворите. Ако всичко е наред, монтирайте крепежните елементи в обратния ред, като внимавате да не повредите уплътненията.


Преди стартиране на мотора е препоръчително да налеете малко количество чист бензин, да разклатите и след това да източите, за да отстраните евентуални остатъци от оцет, преобразувател или прах.


След това заредете с чисто гориво и стартирайте двигателя.

Грижа за резервоара срещу ръжда

За да удължите живота на резервоара, препоръчително е веднага след почистването да нанесете специален антикорозионен препарат или масло. Такива продукти оставят тънък защитен слой по вътрешната стена, който намалява риска от повторна ръжда.


Ако моторът няма да се използва дълго време, дръжте резервоара пълен догоре - така се свежда до минимум наличието на влага и въздух, които причиняват корозия.

Добавянето на стабилизатор към бензина също помага, особено през зимните месеци.

Грешки, които да избегнем при почистване на резервоар на мотор

Преди да преминете към самото почистване на резервоара, е добре да сте наясно с някои често срещани грешки, които любители и дори по-опитни мотоциклетисти допускат. 


Те често водят до непълно почистване, повреда на вътрешното покритие на резервоара или дори влошаване на състоянието му. В някои случаи дори може да се наложи повторна процедура или скъпа подмяна на части от горивната система.


Добрата подготовка и информираност са ключът към успешна и безопасна поддръжка.


Ето някои често срещани грешки, които могат да доведат до повреда или нужда от повторно почистване:


  • Пропускане на източването на гориво: Дори малко количество бензин може да причини опасни изпарения или да попречи на ефективността на почистващия разтвор.

  • Използване на абразивни инструменти: Телени четки, груба шкурка или киселини могат да нарушат вътрешното покритие на резервоара, което води до бърза корозия.

  • Недостатъчно изплакване: Остатъци от оцет или химикали могат да взаимодействат с новото гориво и да доведат до повреди в горивната система.

  • Бърз монтаж без проверка: Уверете се, че резервоарът е 100% сух и чист преди сглобяване. Влага, прах или утайки ще попаднат директно в горивния филтър или карбуратора.

Винаги следвайте инструкциите на използваните продукти и не бързайте. Прецизното и внимателно почистване гарантира дълготрайна работа на мотоциклета и по-малко технически проблеми.


Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар