30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Как да си изберем мотор втора употреба?

OT LINSON MOTO

Ако сте на вълна покупка на мотор, най-вероятно в момента разглеждате офертите, преценявате възможностите си и избирате сред множеството марки и модели мотоциклети, които се предлагат на пазара.Обмисляте и възможностите и се питате дали да не отложите още малко покупката и да си закупите чисто нов мотор или да не чакате повече, а да рискувате и да се сдобиете с мотор втора употреба. Питате се и на какво трябва да обърнете внимание, ако сте се спрели на мотоциклет втора ръка.

kak da si izberem motor vtora upotreba

Знаем, че въпросите са много (особено, ако това е първият ви мотор) и тъкмо затова се допитахме до експертите на LinsonMoto, които съставиха списък с най-важните неща, на които трябва да обърнете внимание, когато избирате мотор.

Преди това обаче има няколко въпроса, на които трябва да си отговорите, преди изобщо да започнете да търсите мотоциклет.

Нов или втора употреба?

Това като че ли е въпросът, който силно вълнува всеки, който реши да си закупи мотор. В един идеален свят всеки би могъл да влезе в шоурума, в който предлагат любимата му марка мотор и да го закупи.

За съжаление светът, в който живеем не е толкова идеален и на по-голямата част от нас се налага да се разпростират според възможностите си.

А и ако трябва да сме напълно откровени, дори и да имате възможност да закупите чисто нов мотор, това може и да не е най-удачното решение за вас, особено ако това ще е вашият първи мотоциклет.

Защо? Ами много е просто. Ако това е първият ви мотор, вероятността да не можете да го управлявате стабилно особено в началото е доста голяма. А това означава, че често ще го изпускате и ожулвате, ще правите грешки и много скоро ще започнете да се ядосвате сами на себе си, че сте дали толкова много пари за чисто нов мотор, който след няколко месеца езда изглежда по-зле отколкото мотора втора употреба, който приятеля ви кара.

Колко кубика?

Знаем, че си мечтаете за мотор с големи кубици, но помислете дали подобен мотор е подходящ за вас точно в този момент? Дали сте достатъчно опитен ездач? А и понякога големите кубици не означават непременно по-мощен мотор. Затова обмислете добре идеята и не бързайте да се хвърляте на големи кубици, особено ако това е първият ви мотор.

Къде ще карате мотора?

Ако ще карате мотора предимно в градски условия и целта ви е да впечатлявате дамите, минавайки ефектно покрай кафенетата, тогава един спортен мотор би бил добро решение. Ако обаче обмисляте да пътувате на дълги разстояния, ще ви е нужен мотор, който не натоварва ръцете и който може да осигури комфорт на тялото по време на няколко часовото яздене по пътищата на страната.

Chopper (чопър) или Custom (къстъм, класически) мотоциклет?

Чопърите са много атрактивни, но са много по-трудни за езда, особено ако сте все още неопитни в управлението. Конструкцията на чопърите изисква водачът да е облегнат назад с изпънати напред крака. Освен това предното колело излиза доста пред рамката, което прави маневрирането по-трудно за неопитния моторист.

Custom мотоциклетите са по-лесни за управление и маневриране. Този вид мотори са класически и са подходящи за езда в градски условия.

Щом си отговорите на тези въпроси, сте готови да преминете към търсене на мотоциклет. А ако ще избирате мотори втора употреба, ето какво съветват специалистите от Линсън Мото

kak da si izberem motor vtora upotreba

Проверка на мотори втора употреба

Независимо дали купувате мотор от ръка или от търговец, трябва да сте много внимателни. Опитайте се да оставите емоциите си в къщи, защото в противен случай има опасност да закупите просто една лъскава опаковка, под която се крие мотор с множество проблеми.

Затова, охладете ентусиазма си и се подгответе добре. Винаги започвайте огледите с презумпцията, че мотоциклета ИМА някакви дефекти. Така ще бъдете по-внимателни при проверката и няма да се заслепите от „лъснатата машина”(само за сведение, повечето мотори наистина изглеждат лъснати, но този „страхотен” ефект се постига с помощта на силиконов спрей, който търговците наричат „глупав спрей”).

Ако купувате мотора от частен продавач, разгледайте внимателно офертата, проверете дали описанието отговаря на реалните характеристики на модела, сравнете цените, на които се предлага мотора, проверете как вървят цените на частите и дали можете лесно да ги откриете у нас или трябва да чакате поне месец, за да ви бъдат доставени от Япония или САЩ.

Не пропускайте да попитате и къде е бил държан мотора, защо продавача го продава (не че вероятността да ви кажат истинската причина е голяма, но може и да извадите късмет) и най-вече огледайте самия собственик. Повярвайте, истинския моторджия си личи от километри!

Ако сте избрали да се доверите на дилър, не си мислете, че вероятността да попаднете на „гнила ябълка” е по-малък. Следвайте същите съвети и не прибързвайте да финализирате сделката, преди да сте извършили проверката на избрания мотор втора употреба.

И така, какво да проверите задължително?

Въоръжете се с фенерче, чист парцали по възможност с приятел, който има по-голям опит от вас.

„Тяло” на мотора

Огледайте мотоциклета от всички страни и обърнете внимание на:

·         резервоара за гориво - обърнете внимание на общото му състояние. Внимателно проверете отвън за вдлъбнатини, китосвания или заварки. Отворете капачката, осветете вътрешността на резервоара с фенерчето и огледайте доколкото можете и отвътре за корозия и ръжда.

·         маркучи за гориво - вижте дали са обезопасени и се уверете, че са в добро състояние.

·         калници и странични спойлери - потърсете драскотини, вдлъбнатини, счупени странични капачки. Ако има залепени рекламни лепенки, най-вероятно това е опит да се прикрие някоя вдлъбнатина или друга нередност

·         седалка - търсете цепнатини по кожата, износен материал, неправилно защити ръбове, липсваща тапицерия, „сгъната” пяна.

·         боя и хромирани части - огледайте внимателно за ремонтирани зони, погледнете и хромираните части - те трябва да са блестящи и без никакви наченки на ръжда

·         предното стъкло - ако моделът има предпазно стъкло проверете за пукнатини и начин на монтаж на стъклото.

Двигател, кутия, съединител

Mасло

Нивото на маслото трябва да е в нормални нива и трябва да е относително чисто. Ако не е, попитайте кога е сменяно. Уверете се и че няма течове. Огледайте пода около вас за следи от течове, а за да сте сигурни, че всичко е наред забършете с кърпичка горната част на двигателя и погледнете.Ако кърпичката е суха, тогава няма проблем, но ако има петна, тогава мотора има сериозен проблем и няма смисъл да си хвърляте парите за мотоциклет, поправката на който ще ви излезе солена.

Стартиране

Внимание! Повечето продавачи нарочно загряват двигателя предварително! Ако това се случи и при вас, не се подлъгвайте. Изчакайте двигателя да изстине и тогава пробвайте. Двигателят е наред, ако запали лесно дори и когато е студен.

Ауспух

Когато стартирате мотора, погледнете дима, който излиза от ауспуха и ако забележите, че е тежък, черен или син на цвят, това означава, че нещо не е наред. При изключен мотор и студен ауспух бръкнете в него, за да се уверите, че освен сажди няма друго. Ако има и мазно, това означава, че мотора втора употреба има проблем.

Дросел

При топъл двигател трябва да работи добре. Това означава, че трябва да реагира адекватно и гладко на газта. Ако „плюе” преди оборотите да се вдигнат, има проблем.

Звук на двигателя

Всеки двигател издава звук, а при някой от моделите по-високия звук на двигателя си е дори задължителен. В случая обаче не става въпрос за обичайните звуци, а за шумове, които приличат по-скоро на удари, дрънкане и ръмжене.

Ако чуете нещо подобно, това най-вероятно означава, че двигателя има проблем. А има ли проблем двигателя на мотора втора употреба по-добре не го купувайте, тъй като ремонтът на двигател не е нито лесен, нито евтин.

kak da si izberem motor vtora upotreba

Предавки

Това се проверява най-добре по време на път, затова помолете за пробен тест, за да разберете дали всичко е наред. Ако собственика или дилъра не ви позволят, най-вероятно има какво да крият и червената лампичка в главата ви трябва да светне, че нещо може би не е наред с предавките.

Съединител

Уверете се, че е правилно настроен. Проверката на съединителя се извършва най-добре, когато моторът е в движение.

Изпускателна система

Огледайте за физически повреди като пукнатини или „ръждиви мехурчета.

 

Кормило, контроли, превключватели

Дръжки и огледала

 

Дръжките трябва да са изправени и в добро състояние, а огледалата да са здрави и да са си на мястото.

Лостовете

 

Те трябва да са правилно регулирани. Проверете краищата за драскотини. Ако има такива това показва, че моторът най-вероятно е бил изпускан.

Превключватели и кабели

 

Проверете превключвателите дали работят правилно. Огледайте и кабелите, като проследите целия им път.

Гуми, вериги, лагери, колела

 

Гуми

Гумите трябва да имат достатъчно протектори и да нямат и нямат признаци на неравномерно износване. Ако моторът е бил каран ежедневно по улиците и магистралите, гумите на мотора ще са по-износени в средата на протектора, а ако мотоциклетът е използван за състезания, тогава протектора ще е износен към ръба.

Колела

Проверете колелата, като ги завъртите. Обърнете внимание дали по тях няма вдлъбнатини и дали като ги завъртите забелязвате колебания. Ако има такива, това е индикация, че трябва да бъдат ремонтирани или подменени.

Лагери на колелата;

 

По принцип лагерите на колелата не създават големи проблеми, освен в случаите, когато моторът е изминал много километри. Проверете и тях и се уверете, че са наред и колелата се въртят гладко и не „играят”.

Верига и зъбно колело;

 

Проверете състоянието на задвижващата верига и зъбното колело. Веригата трябва да е правилно нагласена и добре смазана, а зъбите на зъбното колело не трябва да показват очевидна повреда или износване.

 

Спирачки и спирачна течност

Спирачна течност;

 

Проверете нивото на спирачната течност. При работещ двигател дръпнете предната спирачка и освободете, като наблюдавате нивото на течността. Нивото трябва да се издига бързо, след като спирачката се освободи.

Спирачки

 

Спирачките не трябва да „пулсират”. Това е знак за износени дискове. Изрядните спирачки трябва да работят гладко и равномерно.

Предно окачване, задно окачване

Предно окачване

 

Най-лесно можете да тествате предното окачване, като седнете на мотоциклета, натиснете спирачката и започнете да разклащате мотора. Ако поклащането се усеща меко и не чувате някакви дразнещи звуци, всичко е наред.

Задно окачване

 

Помолете приятел да задържи мотора така, че задната му гума да остане във въздуха, а вие я разклатете. Ако чувате звуци или ако усетите, че има луфт, положението не е добре.

Светлинна и звукова сигнализация

Къси/дълги фарове, стопове, мигачи

 

Проверете внимателно дали и как работят късите и дългите фарове. Натиснете леко предната и задната спирачка, за да проверите реагират ли адекватно стоповете. Проверете и аварийките и накрая пробвайте клаксона.

Има ли риск при покупка на мотори втора употреба?

kak da si izberem motor vtora upotreba

Разбира се, че такъв риск съществува. Все пак не купувате мотоциклета от магазина, а втора ръка. Колкото и внимателно да направите проверките преди покупка винаги съществува вариант да не успеете да видите дефект или той да бъде толкова добре прикрит от собственика или дилъра, че да не можете да го установите дълго след като сте закупили мотора.

Затова преди покупката на мотоциклета трябва да бъдете много внимателни и ако нещо не ви допада или да се откажете от сделката и да продължите да търсите или ако дефектът е минималени мислите, че можете да се справите лесно с ремонта да преговаряте със собственика или дилъра за по-ниска цена на покупката.

И като стана дума за цената…

Преди да броите желаната от собственика сума, помислете добре дали тя ви устройва. Разгледайте предварително цените, на които се предлага избрания от вас модел/марка и година на производство на мотора, изминати километри, погледнете на каква цена се предлага чисто нов и обърнете специално внимание на цените на частите.

След това ви остава само да преговаряте за цената и да успеете да я смъкнете до сумата, която ви устройва.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар