30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Как да подобрите производителността на мотоциклета?

OT LINSON MOTO

Винаги може по-добре - това казват дори и ездачите, които са доволни от това как ръмжи и се движи тяхното двуколесно моторно превозно средство. 

Има различни начини да подобрите производителността на мотоциклета, като понякога и малките подробности могат да изиграят съществена роля.

Как да подобрите производителността на мотоциклета?

Източник на изображение: Canva

Не е задължително да се прави супер тунинг и да се сипват добавки, за да се “извадят” още 10 “коня”, които липсват според спецификациите на модела. 

Могат да се предприемат някои на пръв поглед тривиални стъпки, които се отразяват на представянето на двигателя, както и на цялостното представяне на “железния кон”.

Ако искате да постигнете значително по-висока производителност на мотора, на първо време се замислете за базовите неща, които трябва да извършите по поддръжката му. 

Даже и малките неща могат да доведат до високо качество на работата, а след като се покрият фундаментите, вече може да се мисли и за екстри.

Какво разбираме под производителност и как да я постигнем? 

Това означава най-вече по-ефективно представяне като извличане на максимума от капацитета на двигателя, а същевременно и намаляване на разхода на гориво. 

Това може да се постигне с малки подобрения в различни аспекти, които обаче дават забележителен сумарен ефект.

Нагаждане на окачването

Това, че ходовата част трябва да бъде в изрядно състояние се подразбира. А когато говорим за мото окачване, имаме предвид в каква форма са амортисьорите. Те могат да бъдат подбрани според индивидуалните предпочитания, но също така трябва да отговарят и на характеристиките на машината. 

Окачването се състои от три основни компонента:

  • пружина;
  • демпфер;
  • лостова система.

Тези елементи се различават сериозно при задното и предното колело.

Най-важното при нагаждане на окачването е да се съобрази теглото на водача. Смята се, че фабрично моторите са настроени за ездачи, които показват около 75 - 80 кг, когато стъпят на кантар. 

Така че, ако вашето тегло се разминава драматично с тези стойности, имайте готовност да настроите окачването така, че мотоциклетът да ви “слуша” максимално. 

Ако двуколесното е купено втора ръка, то това е задължително, тъй като не е ясно какви корекции е правил предишният собственик.

Редовна проверка на налягането на гумите

Отговорните водачи на моторни превозни средства регулярно проверяват какво е състоянието на гумите и дали то отговаря на предписанията на производителя. По принцип всяко по-съществено отклонение трябва да се коригира.

Пренапомпаните гуми правят машината в известна степен по-нестабилна, а и рискът да се спукат се увеличава от по-голямото налягане. 

Но няма как бягството от нормата да бъде регистрирано в тази посока, ако не се проверяват често колелата. 

При небрежно отношение има риск гумите да омекнат, което със сигурност намалява сцеплението, както и стабилността по време на движение. Затова трябва да се прави редовна проверка на налягането на въздуха в колелата.

Смяна на кабели и шарнири

Още веднъж минаваме през ходовата част, като говорим за шарнирите. Тези връзки между отделните компоненти на ходовата част се износват с времето, което намалява и ефективността на двуколесното.

Всяко потракване, потропване, шум или вибрация може да индикира за проблем в тази посока.

Освен това редовно трябва да се проверява и окабеляването. Често грешките и дефектите се дължат на повредени проводници или замърсени конектори.

Когато не се подава достатъчно качествен ток заради лош кабел, това неизменно се отразява и на производителността на мотоциклета. 

Как да подобрите производителността на мотоциклета?

Източник на изображение: Canva

Регулиране и смазване на веригата

Може би с това трябваше да започнем - поддържането на веригата в оптимално състояние е от ключово значение и за ефективността на мотора, и за здравето на водача. 

Смята се, че проверката трябва да е на всеки 500 и 1000 км, но не по-рядко. 

Веригата не трябва да бъде нито твърде хлабава, нито твърде натегната, тъй като и двете отклонения носят рискове. Не изисква кой знае какви усилия и време. 

Отнема броени минути, а е достатъчно да се борави с гаечен ключ с подходящ размер, за да се свърши работата.

Освен да бъде затягана и отпуската при необходимост, веригата трябва и да се смазва редовно. Преди да се предприеме този ход, тя трябва и да се почисти качествено, което е особено наложително след каране по мръсен терен (прашен или кален) или след дъжд. 

За смазване можете да използвате спрей или ойлер, като не трябва да се прекалява с препарата.

Смяна на масло и въздушен филтър

Някои мотористи биха се обидили, че изобщо споменаваме смяната на масло, тъй като всеки знае, че това е част от регулярното обслужване на едно МПС, било то двуколесно или четириколесно.

За мотоциклети се препоръчва наливане на нова смазочна течност по-често - средно между 5 000 и 8 000 км, в зависимост от вида, който се използва (минерално, полусинтетично, синтетично). Колкото по-свежо е маслото, толкова по-добре работи бензиновият агрегат.

По отношение на въздушния филтър трябва да кажем, че се подменя почти толкова често, колкото и смазката на двигателя. Производителите обикновено препоръчват това да се случва на 10 хиляди километра.

Да кажем, че трябва да се слага нов консуматив при всяка втора смяна на масло. За производителността на мотоциклета въздушният филтър е от особено важно значение, тъй като спомага за подобряване на горивната смес

А когато порестият консуматив е задръстен, това несъмнено се отразява на ефективното представяне на двуколесното МПС.

Регулиране на жилото на дросела

Тази част от устройството е свързана с контролирането на количеството въздух и гориво, които се подават към двигателя. Това влияе пряко върху производителността на мотоциклета, тъй като се отразява на мощността и на скоростта. 

Но с течение на времето може да се получи така, че кабелът на дросела да се разхлаби, а това да доведе до лоша реакция и съответно да намали ефективността при работа. 

Затова се налага периодично регулиране на тази част от мотоциклета. Особено важно е да се следват указанията на производителя, за да се вкара в необходимия режим по отношение на напрежението на електричеството.

Как да подобрите производителността на мотоциклета?

Източник на изображение: Canva

Смяна на износените части

Естествено, когато има амортизирани части по мотора, независимо за коя система от устройството му говорим, това води и до намалена производителност като цяло. 

Износените компоненти трябва да се подменят своевременно, особено когато става дума за такива, които се отразяват на работата на двигателя или които са свързани с безопасността.

Заключение

Поддържането на мотоциклета в добро състояние не е толкова трудна задача. Много от мерките за проверка и коригиране на различни компоненти от устройството на двуколесното МПС са напълно постижими за всеки ездач и не изискват кой знае какви усилия. 

А редовната грижа в посочените аспекти помага за това да се подобри цялостната производителност на мотора.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар