30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Как се сменя въздушен филтър на мотор?

OT LINSON MOTO

Основната задачана всмукателната система на мотора е да подава необходимото количество кислородв двигателя. Заедно с кислорода обаче, в двигателя могат да попаднат прах и вредни частици, които да нарушатефективната му работа или още по-лошо… да го повредят.

За да не сеслучи това, вашият мотор има въздушенфилтър.

смяна на въздушен филтър

Какво представлява този филтър?

Един типиченвъздушен филтър на мотоциклет се състои от слой (или няколко слоя) филтриращелемент, който се поддържа от лекапластмасова или гумена рамка. Самият филтриращ елемент може да бъдепроизведен от няколко различни материала вариращи от няколко слоя нагънатахартия, памучни влакна с въглеродни нишки, пяна (полиуретан) или телена мрежа.Някой от тези материали осигуряватпо-добър въздушен поток, докато други могат да се почистват и използватповторно.

Без значение откакъв вид и материал са филтрите обаче, тяхното предназначение е едно и също -да улавят праховите частици и другитезамърсители, които постъпват заедно с въздуха и да ги отстраняват от него,преди той да влезе в горивната камера.

Как работи филтърът?

Въздушниятфилтър се намира точно на входа на всмукателната система за въздух на мотора итака се явява като първата и последназащитна линия на двигателя.

Когатодвигателят работи и системата засмуква необходимия му въздух, преминавайки презвъздушния филтър той се пречиства от всички вредни за ефективната работаелементи и частици и постъпва в двигателя напълнофилтриран.

Трябва ли да се сменя въздушнияфилтър?

Като всеки единконсуматив, и въздушните филтри имат определен период на експлоатация, след коетосе налага тяхната подмяна. На колко време ще го сменяте зависи както от моделамотор и от препоръките на производителя, така и от това какъв вид е филтърът, по какви пътища карате и колко километраизминавате.

Опитнитемотористи споделят, че при добра и навременна поддръжка (почистване) веднъжгодишно, смяната на филтъра може да почака две - три години. След това обачезадължително трябва да се подмени с нов.

Как се сменя въздушен филтър намотор?

Добрата новинае, смяната на филтъра не изисква някакви специализирани познания илиинструменти и дори и да не сте много на „ти” с ремонтите, можете напълно самида свалите и подмените филтъра с нов.

Смяната ще виотнеме между 5 и 20 минути, а инструментът, който ще ви е необходим е просто една отвертка (комбиниран гаечен ключили тресчотка).

Освен отверткататрябва да си приготвите още чист парцал и нов въздушен филтър.

Етапи на смяна на филтър

Първото, коетотрябва да направите е си осигурите подходящия въздушен филтър. За целта трябвада сте наясно дали вашият мотор е с хартиен или с друг вид филтър. Ако досегане сте сменяли този консуматив и не сте напълно сигурни какъв ви е необходим,погледнете в документацията на мотора илипотърсете съвет от консултантите в магазина за авточасти и консумативи, откойто купувате филтъра.

След като сиосигурите точния филтър, трябва да откриете къдесе намира при вашия моделмотор. Казваме това, тъй като при различнитемарки и модели мотоциклети въздушния филтър може да се намира на различниместа.

При някой моделифилтъра може да се намира под седалката или под резервоара, което утежнявамалко ситуацията, тъй като ще ви отнеме повече време, за да стигнете до него.За щастие, при повечето модели е ситуиран отстрани, което улеснява значително процеса на смяната.

смяна на въздушен филтър

Затова огледайтевнимателно и открийте къде се намира вашият въздушен филтър, след което сиосигурете лесен достъп до него.

Веднъж откриетели го, смяната е изключително лесна. Просто трябва да отвиете с отвертката болтовете на капака и да извадите стария филтър.

Сторите ли това,ви остава само да почистите с чист парцал мястото, където се е намирал старияфилтър, да поставите внимателно новия (без да натискате), да сложите капака ида завиете болтовете по местата им.

Разбрахме как сесменя въздушен филтър на мотор, но нека видим кои са основните видове филтри,които се предлагат на пазара.

Ако за пръв пътви се налага да извършите смяна на филтър, напълно в реда на нещата е дапотърсите информация както за видовете филтри, така и за техните предимства инедостатъци. За да ви спестим време, ви подготвихме една съвсем краткапрезентация на основните видове въздушнифилтри, които можете да откриете в почти всеки магазин за авточасти.

Филтри от полиуретанова пяна

Филтрите от„пяна” се използват при много модели мотори. Пяната, от която са изработени емного плътен материал, който ефективно пречиства въздуха, който навлиза вдвигателя. Този тип филтри са доста предпочитани, тъй като могат да се мият ида се използват поне още един или два пъти.

Някой от моделите полиуретанови (дунапренови)филтрисе предлагат в омаслен вариант, което ги прави още по-ефективни, тъй катомаслото помага да се уловят още повече и по-малки по размер вредни частици.

Специалиститепрепоръчват този вид филтър да се сменя, ако след измиване (пране) по него сепоявят шупли или драскотини или акосте изминали 15 000 - 20 000 км.

смяна на въздушен филтър

Хартиени филтри

Това санай-евтините и леснодостъпни въздушни филтри, които можете да откриете втърговската мрежа. Това обаче в никакъв случай не означава, че не сакачествени, напротив. Много от съвременните мотори използват тъкмо такъв видфилтри, тъй като поддръжката им е изключително лесна, а след като дойде време засмяна, цената на нов филтър е почтисимволична.

Също катополиуретановите, и хартиените филтри могат да се почистват и да се използватповторно. Недостатъкът на този вид филтри е, че не са много ефективни, акояздите мотора си по прашни пътища, където замърсяването е по-голямо. Акопо-често карате из града или по магистрала, тогава хартиените филтри ще висвършат добра работа.

Важно!Хартиеният филтър може да бъде използван повторно един или два пъти следпочистване, след което трябва да го смените с нов. Смяна се налага и ако сте изминали повече от 10 000 км.

K&N (филтри от нагънат памук свъглеродни нишки)

Този вид филтриса по-скъпи от предходните два вида, но за това си има причина. Филтрите свисок дебит позволяват да влезе повече въздух, което води до по-пълнотоизгаряне на горивото, до увеличаване на максималната мощност и въртящия моментна двигателя. И този вид филтри могат да се почистват и използват повторно, а смяната им е наложителна след изминати 15 000-20 000км.

Какво се случва, ако филтърът езамърсен и не се смени?

Тъй катоосновната функция на този консуматив е да улавя прах и замърсители, то следвреме той се запушва. Ако не се смени, след известен период от време тойзапочва да пропуска по-малко от необходимото за ефективната работа на двигателявъздух. Това създава дисбаланс всъотношението гориво - въздух, което задвижва двигателя и така се създаванова работна среда, в която има повече гориво, отколкото въздух. От своя страна,по-малкото количество въздух възпрепятства пълнотоизгаряне на горивото в горивната камера и съответно води до намаляване намощността на мотора.

С други думи, запушеният филтър води до повишен разход нагориво, намаленамощност на двигателя и бавни реакции намотора. Ако филтъра не се смени и продължава да събира замърсители до пълнотоси запушване, това може да доведе до невъзможност да запалите двигателя.

Освен това,дисбалансът гориво-въздух, който се създава от запушения филтър може да доведедо проблеми с охлаждащата система на мотора.

Какви са симптомите, коитопоказват, че въздушния филтър е за смяна?

1.    Филтъръте променил цвета си

Един от най-явнитесимптоми е промяната на цвета на филтъра. Новият филтър има свеж и чист вид.След време замърсителите, които е уловил променят цвета му и той става кафяв или черен. Забележите ли, че ивашият въздушен филтър е променил цвета си, това означава, че е време или започистване или за смяна.

2.    Увеличаванеразхода на гориво

Ако забележите,че моторът ви гори повече от обичайното, това може да се дължи на запушенфилтър. Когато филтърът е наред, той пропуска точно колкото въздух е необходимои така вие икономисвате гориво. Ако е запушен обаче, кислородния поток се намалява и двигателя трябва да компенсиранедостига на кислород с увеличаване разхода на гориво.

3.    Трудностартирате двигателя

Ако правитемногократни опити да запалите двигателя, това може да е индикация, че филтърави е запушен и е за смяна.

4.    Страннишумове в двигателя

Двигател, койтоима добър кислороден поток, „мърка” плавно и равномерно. Ако при стартиране надвигателя чувате странни шумове илиусещате вибрации, това най-вероятно се дължи на неизправен или запушенвъздушен филтър. В този случай е добре да проверите и свещите и ако се налагада смените и тях заедно с филтъра.

5.    Намаляванена мощността

Ако ускоряватевсе по-бавно, мотора „дърпа” или реагира по-бавно от нормалното, проверете си въздушния филтър, тъй катовероятността двуколесното ви возило дастрада от липса на достатъчно кислород е много голяма.

6.    Черендим или пламъци излизат от изпускателната тръба

Когато филтъръте запушен, той не позволява на кислорода да достигне до двигателя. Двигателятот своя страна не може да изгори напълно горивото и това може да доведе до изтичане на част от горивото през систематана изпускателната тръба. Ако забележите черен дим, излизащ от ауспуха, товаозначава веднага да проверите и смените филтъра (вече знаете как се сменявъздушен филтър на мотор).

смяна на въздушен филтър

7.    Силнамиризма на гориво

Ако усещатесилна миризма на гориво, най-вероятно отнякъде изтича бензин в изпускателната тръба. Това може да означава, че илиимате теч в резервоара или че е време да почистите или смените въздушния филтър.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар