30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Кога и как да сменяме скоростите на мотоциклета?

OT LINSON MOTO

Едно от нещата, които трябва да овладеете добре при езда е смяната на скоростите на мотоциклета.

Това е изключително важно, тъй като, за разлика от превключването на скоростите на автомобила, при двуколесните превозни средства това се случва по малко по-различен начин.

Ако сте начинаещ в света на моторите, тази статия може да ви е от полза.

Кога и как да сменяме скоростите на мотоциклета?

Източник на изображение: unsplash.com

Какво представлява скоростната кутия на мотоциклета?

Най-общо казано, това е механично устройство, което се използва за прехвърляне на мощността от двигателя към задното колело на мотоциклета. 

Въпреки, че има модели мотоциклети с полуавтоматична скоростна кутия, все още много голяма част от моторите са с ръчна трансмисия

Затова и в нашата статия ще говорим основно за този вид скоростна кутия и как се превключват предавките на мотори с ръчна трансмисия.

Как функционира мотоциклетната скоростна кутия?

На практика, трансмисията на автомобила и тази на мотоциклета работят по един и същ начин, като разликата е основно свързана с начина на управление.

При автомобила скоростният лост стои на N (неутрална) и можете да превключите на която искате предавка, докато при мотоциклета превключването е постепенно.

Казано по друг начин, при мотоциклетите дори и да искате не можете да прескочите предавка. 

Мотоциклетната скоростна кутия има изходящ и входящ вал, като входящия е свързан към двигателя, а изходящия към колелото. 

На всеки от валовете са разположени зъбни колела, наречени “кученца”, които са в постоянно зацепено положение. 

Те са фиксирани към вала чрез шлиц, който им позволява да се плъзгат и заключват в други зъбни колела, които се въртят свободно (зъбно колело в зъбно колело).

Плъзгането на зъбните колела се управлява от “вилици”, които са закрепени за барабан за превключване, който от своя страна се управлява от педала за смяна на предавките.

Кога и как да сменяме скоростите на мотоциклета?

Източник на изображение: unsplash.com

С какви видове скорости разполага мотоциклета?

Повечето модели мотоциклети имат между 4 и 6 предавки, но има и модели само с 2 или с 4 предавки (такива са предимно скутерите).

Разбира се, винаги има изключения, тъй като броя предавки могат да варират според типа и модела на мотоциклета. 

Така например, някои от по-старите класически модели мотоциклети могат да са с по-малко предавки, докато спортните мотоциклети могат да са с повече предавки за по-високо изживяване на скоростта. 

Каква е техниката за превключване на предавките?

Превключването на предавките става по един и същи начин, без значение дали карате мотопед, скутер или круизър.

Тоест, знаете ли как да сменяте скоростите на мотопеда, тогава ще можете да превключвате без проблем предавките и на по-мощния мотор.

Основни стъпки за превключване на предавки на мотор

Ако сте сред начинаещите ездачи, първо трябва да се запознаете с основните елементи, които отговарят за промяната на скоростите на мотоциклета: съединител, дросел и превключвател на скоростите.

Съединител: Намира се на лявата ръкохватка на мотора и е отговорен за прехвърлянето на въртящия момент на двигателя към трансмисията.

Дросел: Намира се на дясната ръкохватка на мотора и когато го завъртите, той ви помага да увеличите оборотите на двигателя.

Превключвател на скоростите: Той е под формата на малка щанга или лост и се намира пред левия крачен педал на мотора.

Добре е, преди да се пробвате с превключването на предавките да отделите малко време, за да потренирате как да боравите едновременно със съединителя и дросела.

Щом свикнете с работата със съединителя и дросела е препоръчително да се запознаете и с разположението на предавките на мотоциклета.

Както споменахме малко по-горе, превключвателя на скоростите или селектора се намира вляво пред крачния педал на мотора. 

Самите предавки са подредени последователно, като първа е най-долу, след нея е неутралната, а след нея са подредени последователно 2,3,4,5,6. 

За да включите първа предавка, просто трябва да натиснете педала (лоста на скоростта) надолу, докато чуете щракване.

Всички останали предавки се включват чрез последователно натискане на лоста нагоре.

Как да стартирате мотора и да превключите предавките?

Стъпка 1

Седнете върху мотора, запалете двигателя и дръпнете лоста на съединителя с лявата си ръка. След това включете на първа предавка, като натиснете лоста на предавките с крака си надолу, докато чуете изщракване.

Щом мотоциклетът започне да дърпа, отпуснете внимателно съединителя, като едновременно с това подавате газ, като завъртате дросела, който както казахме се намира на дясната ръкохватка на мотора.

Стъпка 2 

Потеглете с мотоциклета, но не бързайте да сменяте предавките. 

Ако мотоциклетът ви има оборотомер, можете да поглеждате и щом индикатора достигне жълтата зона, това означава, че е време за по-висока предавка.

А ако индикатора падне под 1000, това означава, че трябва да минете на по-ниска предавка.

Но ако нямате индикатор на таблото, който да ви показва оборотите (каквито са и повечето мотоциклети), тогава трябва внимателно да слушате двуколесното си возило.

Казано иначе, време е да преминете на по-висока предавка, ако шумът на двигателя се усили и да минете на по-ниска, ако мотора започне да издава по-приглушени звуци или ако започне да дърпа.

Смяната на предавките както споменахме по-горе става само последователно, като ако искате да преминете на по-висока предавка просто трябва да сложите крака си под превключвателя и да го вдигнете нагоре. 

И обратното. При преминаването от по-висока към по-ниска предавка трябва да натиснете лоста отгоре.

Кога и как да сменяме скоростите на мотоциклета?

Източник на изображение: unsplash.com

Смяна на скоростите на мотоциклета без съединител

За да превключвате без съединител трябва да имате повече практика. Затова и нашият съвет е да не бързате да се пробвате с тази техника, преди да сте напълно уверени в уменията си на моторист.

Ако пък вече сте чувствате достатъчно опитни, ето как можете да смените скоростите без съединител:

Превключване от по-висока към по-ниска предавка: Намалете скоростта на мотоциклета като затворите газта и след това веднага я отворете бързо, но не изцяло. Това ще позволи смяна на предавките и ще разтовари скоростната кутия.

Превключване на по-висока предавка: Тук трябва да синхронизирате превключването с момента, в който скоростната кутия се е разтоварила и оборотите са достигнали своя пик.

Симптоми за проблеми със скоростите

Едва ли е нужно да казваме, че както всяко механично устройство, и скоростната кутия на мотоциклета може да се повреди.

Затова е добре да сте наясно с основните признаци, които показват, че нещо не е наред, за да можете да вземете адекватни и навременни мерки.

Износени зъбни колела и лагери

С течение на времето “кученцата” и лагерите започват да се износват.

В този ред на мисли, ако започнете да чувате звук, който прилича на вой, когато моторът е на неутрална предавка и лостът на съединителя е изпънат, причината се крие в износените зъбни колела и лагери.

Огънати вилици на превключвателя

Огънатите вилици за превключване са едни от основните виновници за проблеми със скоростната кутия. 

В случай и вие имате подобен проблем, няма да можете да превключвате предавките както трябва, тъй като “кученцата” няма да могат да се захващат правилно.

Затова, ако усетите, че колкото и да се опитвате не можете напълно да преминете от една предавка на друга, бързичко трябва да посетите сервиз.

Скоростният лост не работи

Ако забележите, че все по-трудно движите превключвателя на скоростите на мотоциклета, най-вероятно или има скъсана пружина, или се нуждае от смазване.

Кога и как да сменяме скоростите на мотоциклета?

Източник на изображение: unsplash.com

Заключение

Както стана ясно, да се научите да сменяте скоростите на двуколесното си превозно средство не е толкова трудно. 

Просто трябва да се упражнявате малко предварително, за да свикнете да изпълнявате няколко действия едновременно. 

Щом добиете опит ще можете да преминавате от една предавка на друга, дори без да се замисляте.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар