изпращане до 24 часа

изпращане до 24 часа

30 ДНИ право на връщане

30 ДНИ право на връщане

Покупки на изплащане

Покупки на изплащане

Безплатна доставка

Безплатна доставка

Широка гама от продукти

Широка гама от продукти

Х
изпращане до 24 часа
изпращане до 24 часа

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Х
30 ДНИ право на връщане
30 ДНИ право на връщане

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Х
Покупки на изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Х
Безплатна доставка
Безплатна доставка

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Х
Широка гама от продукти
Широка гама от продукти

Искате магазин, който предлага както мото екипировка на световни марки, така и мото части и аксесоари. Тогава ние, от LINSON MOTO, сме вашият магазин.
Младият ни и амбициозен екип се старае непрекъснато да обогатява продуктовата гама, за да можем да задоволим всяко едно желание на нашите клиенти.

Стандартите на сигурност при мото екипировката

OT LINSON MOTO

Не се съмняваме, че като запалени мотористи сте напълно наясно колко важна е мото екипировката за безопасността ви на пътя. Предполагаме също така, че искате, когато купувате каска и мото облекло, те наистина да могат да ви осигурят тази защита.


Но как да сте напълно сигурни, че екипировката, която ви предлагат в магазина отговаря на стандартите на сигурност при мото екипировката? За да улесним избора ви, ще ви запознаем с наложилите се в Европа и света Директиви и Стандарти за безопасност на личните предпазни средства за мотоциклетисти.

Стандарти за мотоциклетни каски

Към момента по света са в сила множество стандарти за качеството и безопасността на мотоциклетните каски. Някой от тези стандарти са национални, други международни, а трети - независими. От всички тези стандарти обаче, световно признатите са няколко: DOT, ECE 22.05, SNELL и SHARP.

Стандарт DOT

DOT е американски стандарт (FMVSS 281), който е приет от Министерството на транспорта на САЩ през 1972 г. От тогава до днес Националния орган за управление на безопасността на пътищата на САЩ - NHTSA изисква всички каски, предназначени за използване по пътищата да имат сертификат по стандарт DOT. Стандарт DOT се счита за основен и при него се провеждат няколко теста за безопасност на каската като:

      тест на затихване на удара

      основно абсорбиране на енергията

      устойчивост на проникване

      ефективност на системата на задържане и т. н.

Особеното при DOT е, че производителите на мотоциклетни каски сами извършват тестовете за безопасност и определят тяхното качество в съответствие със Стандарта на Министерството на транспорта. С други думи, производителите не са длъжни да информират Министерството и се получава така, че DOT сертифицирането се основава изцяло на принципа на „доверие”.

Въпреки това, стандарт DOT е много важен, тъй като той определя необходимото минимално ниво на защита, на което трябва да отговаря една мотоциклетна каска. И тъкмо този стандарт е спасил живота на немалко мотоциклетисти.


Добре е да знаете!

Всяка мотоциклетна каска, която е сертифицирана по DOT трябва да има специфично етикетиране. От вътрешната страна на каската трябва да има етикет, на който е посочен производителя на каската и сертификата по стандарт DOT (FMVSS 281).

Стандарт ECE 22.05

ЕСЕ означава „Икономическа комисия на Европа”. Тази комисия по безопасност е създадена съгласно споразумение на ООН през 1958 г. Частта 22.05 се отнася до специфичен регламент, в който са описани стандартите за тестване. Стандарт ECE извършва тестове за безопасност подобни на тестовете извършвани от DOT като:

      изпитване на абсорбцията на въздействието

      тест на системата на задържане

      тест на системата на катарамата на брадичката

      тест за затихване на удара и т. н.

Освен тези основни тестове, при ECE 22.05 се извършват и допълнителни тестове като:

      тест за устойчивост на черупката на каската

      тест за оценяване твърдостта на шлема

      производителност на козирката на каската (ако тя е едно цяло с шлема) и други.

За разлика от стандарт DOT, при който не е задължително каските да бъдат тествани от друг освен от производителя, Стандарт ECE изисква вземане на проби от различни произволни партиди и изследването им в независима лаборатория. Освен това ECE посочва за кой тип и конфигурация каска се отнася одобрението, като за това се използват специални кодове като: J (Open Face), Р (Full Face), NP (модуларна каска).

Върху етикета тези съкращения изглеждат ето така:

      ECE 22.05 J

      ECE 22.05 P

      ECE 22.05 NP

Ако трябва да сравним DOT и ЕСЕ, можем да кажем, че Стандарт ECE 22.05 отразява в по-голяма степен реалните условия за използването на мотоциклетните шлемове и гарантира по-голяма степен на защита и безопасност.

Добре е знаете!

Една сертифицирана по ECE каска трябва да има от вътрешната страна етикет, на който се вижда кръгче, в което е поставена буквата „Е” и номер след нея. Номерът след „Е” показва в коя страна е сертифицирана каската. (Ако каската е сертифицирана в България, номерът е „Е 34”).

SNELL

Snell Memorial Foundation M2010 е частна организация с нестопанска цел, създадена през 1957 г., която работи за подобряването безопасността на мотоциклетните каски. Snell е известна с много по-строгите си и пълните тестове на каските, което на практика означава, че ако каската, тествана от фондацията премине тестовете, то тя има най-висок стандарт за безопасност.

Тъй като е частна фондация, SNELL работи отделно от правителството на САЩ и целта ѝ е да подпомага производителите на мотоциклетни шлемове, като им предлага тестване на техни прототипи.

След като производителите приключат разработката на новите си модели каски, желаещите да получат сертификат SNELL, подават към фондацията прототипите си и ако те минат успешно тестовете на SNELL получават сертификат. Сертифицирането по стандарт SNELL е доброволно и не се изисква от федерални или международни закони и този сертификат не се изисква за използване на каските по обществени пътища.

Една от основните разлики между сертификат SNELL и останалите стандарти е изключително високото ниво на контрол при провеждането на тестовете. Освен това, след приключване на основните тестове за безопасност, от фондацията извършват и „разбивка на каската”, изследвайки вътрешния слой EPS за слабости и наличие на повреди.

Добре е да знаете!

Етикетирането по SNELL включва буквени кодове, които показват типа на приложение, за което са сертифицирани каските:

      М - мотоциклет

      SA - специално приложение

      K - картинг

      CMS - стандарт за детски автомобили и т. н.

SHARP

SHARP е най-новият стандарт за безопасност на каските, който е създаден от британска организация с нестопанска цел. За разлика от останалите стандарти за сигурност при мото екипировката, SHARP тества каските според своята система и ги класифицира като им дава оценки от 1 до 5 (5 е най-високата оценка).

Важно е обаче да се знае, че SHARP тестват единствено каските, които са преминали тестовете на ЕСЕ и имат сертификат 22.05. Целта на тестовете на SHARP не е да определят дали мотоциклетните каски са напълно безопасни, а да предоставят на потребителите допълнителна информация, като посочат силните и слабите страни на предлаганите модели, сертифицирани по ЕСЕ 22.05.

Добре е да знаете!

Ще познаете сертифицираната по SHARP каска по етикета. На него освен звездите, които дава SHARP за нивото му на безопасност има рисувани глави на манекени, върху които с различни цветове са показани зоните на изпитване, а цветовете са определени според резултата, който се е получил при тестовете: от лош до много добър.

Стандарти за сигурност при мото екипировката

В Европейската директива за личните предпазни средства (ЛПС) от 1989 г. се изисква всяко лично мото облекло, което се продава да може да осигурява защита от нараняване, която защитата трябва да отговаря на съответния европейски стандарт.

Личните предпазни средства се дефинират като „уникални продукти, доколкото потребителят, който ги закупува си купува защита”. За да осигурява наистина добра защита, мото екипировката трябва да бъде тествана и независимо сертифицирана. Едва след като премине успешно всички тестове производителят има право да я етикетира с етикет СЕ (Conformité Européene или European Conformity), което означава, че артикулът отговаря на съответния Европейски или ЕСЕ стандарт.

Всеки един елемент от мото екипировката (ботуши, яке, ръкавици, брони, налакътници, защитни очила, панталони, мото екипи и т. н, и т. н.) трябва да имат прикрепен постоянен етикет СЕ с номера на стандарта.

За да стане малко по-ясно, ето някой от основните стандарти за безопасност при мото екипировката:

       EN 1363 4:2002 - Защитни обувки за професионални мотоциклетисти

      EN 13594:2002 - Защитни мото ръкавици за професионални мотоциклетисти

      EN 1621 - 1:1998 - Защитно мото облекло срещу механично въздействие. Изискване и методи на изпитване на протектори на удар.

       EN 1621 - 2:2003 - Защитно облекло за мотористи срещу механично въздействие. Протектори за гръб.

      EN 1938:1999 - Защита на очите. Очила за мотоциклети и мотопеди.

      EN 13595 - 1:2000 - Защитно облекло за мотоциклетисти - якета, панталони, цели екипи и екипи в две части. Общи изисквания.

Стандарти за тестване на якета, панталони, екипи и други:

      EN 13595 - 2:2002 - Защитно облекло за професионални мотоциклетисти. Якета, панталони, цели екипи, екипи в две части. Метод за изпитване за определяне устойчивостта на ударна абразия.

      EN 13595 - 3:2002 - Облекло за мотоциклетисти. Метод за изпитване за определяне на якост на разрушаване.

      EN 13595 - 4:2002 - Облекло за мотористи. Метод за изпитване за определяне на устойчивостта на удар и на рязане.


Как се тества мото екипировката?

EN 13595 използва две нива тестови нива, при които тялото е разделено на четири зони:

      В зона 1 трябва да има протектори за удар и заедно със зона 2 трябва да може да издържи 4 секунди в машината за тест на износването, за да достигне до ниво на защита 1 и 7 секунди, за да отговаря на ниво 2

      За зона 3 са необходими 1,8 секунди, за да достигне до 1 ниво и 2,5 секунди, за да достигне ниво 2

      Зона 4, която се тества за вентилация и разтягащи се панели трябва да може да издържи поне 1 секунда в абразивната машина, за да достигне до 1 - во ниво и 1,5 секунди, за да достигне до 2 - ро ниво на защита

И тъй като сме наясно, че всички тези цифри могат да са доста объркващи, ето какъв е крайният резултат от всички тези тестове като класификация на нивото на защита на мото облеклото:

      Класификация ААА - това е най-високото ниво на защита, което покрива всички стандарти за сигурност при мото екипировката

      Класификация АА - високо ниво на защита. Екипировката означена с АА е много подходяща за туристическа екипировка

      Класификация А - Счита се за подходяща за градско каране

      Класификация В - Подобна е като А, но при нея не се изискват протектори

      Класификация С - Обхваща облекла като мрежести долни блузи и панталони, които предоставят защита от удар по време на езда.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар