30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Как работи електрическият мотоциклет?

OT LINSON MOTO

Все повече превозни средства черпят енергия за движение не от преработени изкопаеми горива, а от източник на електрически ток. Тази тенденция се засилва осезаемо в последните години, но като че ли засега се отнася най-вече за автомобилите. 

Как работи електрическият мотоциклет?

Източник на изображение: Canva

В света на две колела промяната навлиза по-бавно и по-трудно поради различни фактори. Но така или иначе нараства броят на хората, които се интересуват от това как работи електрическият мотоциклет и какви са ползите от него. А те са налице и обещават да печелят почитатели в следващите години.

Как работи електрическият мотоциклет?

Няма особено голяма разлика във външния вид между конвенционалния мотоциклет и електрическата му алтернатива. Фундаменталният фактор, който отличава двата типа двуколесни, е по какъв начин се захранват с енергия и как впоследствие я трансформират в движение.

Така че, за да обясним как работи електрическият мотоциклет, трябва първо да кажем това, което на пръв поглед е ясно за всеки. Този тип двуколесно превозно средство се задвижва не от двигател с вътрешно горене, а от захранване с вградената батерия. 

Оттам насетне в цикъла на работа отново енергията на двигателя се предава към задвижващата система, за да се завъртят колелата и машината да се носи в посоката, избрана от водача. 

При кормилното управление, спирачките и други системи разликите не са толкова ключови. Затова се насочваме към базовия принцип на действие на електрическия агрегат.

Принцип на работа на електрическия мотоциклет

При конвенционалния двигател с вътрешно горене енергията за движение се генерира от изгаряне при висока температура на изкопаеми горива (при двуколесните почти без изключение се използва бензин). 

За разлика от стандартния мотор, за един електрически мотоциклет източникът на сила за движение е електричеството. 

Как работи електрическият мотоциклет?

Източник на изображение: Canva

А токът идва от батерията, която пък на свой ред захранва неголемия по размери двигател. Той стандартно е разположен пред задната гума, монтиран ниско върху шасито, като е закрепен с верига и зъбно колело. 

Размерите му са осезаемо по-малки от тези на двигател с вътрешно горене, какъвто използват конвенционалните мотоциклети. А логично, близо до него е разположена и батерията.

Модерният електрически мотор разчита на вече добре познатите закони на електромагнетизма, чието приложение виждаме навсякъде около нас.

След като получава захранване от батерията, електродвигателят я превръща в механично движение, като вътре в самото устройство това се получава на принципа на привличане и отблъскване на магнитите според поляритета им. 

Това се постига със статичен компонент (статор) и подвижна част (ротор). Въртящият се елемент предава енергията нататък по веригата, за да предизвика и поддържа движението на електрическия мотоциклет.

Като цяло конструкцията на един безчетков електрически мотор е значително по-проста от тази на какъвто и да е ДВГ. А това създава редица предимства. 

Все пак почитателите на ръмжащите двуколесни не са склонни толкова лесно да приемат промяната, затова изтъкват и някои недостатъци. Но нека първо да видим какви са плюсовете.

Предимства на електрическия мотор

Дори и най-запалените почитатели на бензиновите па́ри и шумните чопъри трудно могат да оспорят позитивите, които произтичат от това как работи електрическият мотоциклет. 

Е, да мнозина смятат, че част от посочените плюсове всъщност не са точно положителни явления, тъй като отнемат част от чара на това да караш мотоциклет. 

Но ако се опитаме да погледнем максимално обективно, трябва да отбележим следните обстоятелства.

Не отделя вредни емисии

Това е едно огромно предимство както на електрическия мотоциклет, така и на всички превозни средства, които се движат на ток. Въглеродният отпечатък на е-байка е нулев (неслучайно една от водещите марки се нарича Zero) - не се отделят никакви изгорели газове, замърсяващи околната среда. 

Как работи електрическият мотоциклет?

Източник на изображение: Canva

Тук не говорим за това как се произвежда самият ток и как се изработва батерията, защото в това отношение има доста дискусии относно природосъобразността. Но фактите са си факти - електрическият мотор не отделя въглероден диоксид и други вредни газове във въздуха около нас.

Има ниски нива на шум

Това всъщност не е по вкуса на много ездачи - те обичат да усещат вибрациите и да чуват звучното ръмжене на своя „звяр”. Но високите нива освен, че са дразнещи за околните, могат да бъдат и вредни за слуха.

А устройството на електрическия мотор ни спасява от пищене в ушите - самият двигател работи много тихо, почти неусетно. Впрочем, има страни, в които нивото на децибелите е проблем - в някои райони на Германия например е забранено навлизането на шумни двуколесни. За електрическия мотоциклет няма подобни ограничения.

Готов е да даде максимума почти незабавно

За разлика от бензиновите мотори тези на ток нямат притеснения от типа на „студен двигател” и още със стартирането им те фактически са готови да дадат оптималното, на което са способни. 

Това се отнася и за върховия въртящ момент. А който си мисли, че един модерен e-мотоциклет отстъпва като бързина на по-шумните си и „ароматни” братовчеди, трябва да провери каква максимална скорост развиват някои от топ моделите.

Намалява общите разходи

Зареждане на батерията от източник на електричество със сигурност коства по-малко, отколкото наливане на гориво от бензиностанция. Това е един от основните примери за това как разходите за движение и поддържане на електрическия мотор са по-ниски от тези на конвенционалното двуколесно с ДВГ.

Със сигурност това, че има малко движещи се части, създава и по-добри предпоставки ел-двигателят да издържи по-дълго, без да се налага да влагат особени средства и време в поддръжката му. 

И все пак - едно наум

Естествено, в сравнението между бензиновия и електрическия мотоциклет намираме плюсове в полза на традиционния вариант. 

За момента основният проблем на двуколесното превозно средство, захранвано на ток, е колко дълго ще издържи батерията. При всички положения пробегът на един електрически мотор трудно може да се мери с този, който се движи с вътрешно гориво.

Едно зареждане на батерията при различните модели може да бъде достатъчно за около 150 км, въпреки че има супер варианти с потенциал за двойно по-голям километраж. 

Как работи електрическият мотоциклет?

Източник на изображение: Canva

Бензиновите мотори засега, а вероятно и в близко бъдеще ще поддържат водачеството си по този показател, понеже с пълен резервоар може да се измине повече разстояние, отколкото със заредена догоре батерия. 

А оттам стигаме и до следващия проблем - местата за захранване на мотоциклети и други превозни средства с електричество са значително по-малко от бензиностанциите.

Популярни марки електрически мотоциклети

Практически всеки водещ производител на мотоциклети вече предлага и електрически вариант. Има също така и марки, които са създадени изцяло или преимуществено с идеята да изработват и предлагат „зелени” двуколесни. Конкуренцията вече е голяма, но ето все пак няколко модела, които се открояват.

Zero Motorcycles

Името на бранда казва достатъчно - самата компания е основана с идеята да произвежда двуколесни, отделящи нулеви въглеродни емисии. Началото е поставена от бивш инженер в НАСА, а производството е концентрирано в щата Калифорния. 

Zero предлага различни варианти на своите електрически мотори:

  •  S (уличен е-мотоциклет);
  • SR (street racing);
  • FXS (Супермото);
  • DS (dual-sport);
  • DSR (dual-sport racing);
  • FX (мотокрос);
  • SR/F. 

С потенциал да издържи около 270 км с едно зареждане на батерията Zero SR определен е лидер в нишата.

Harley-Davidson LiveWire

Самото съчетание е шокиращо - да говорим за електрическо Харлисамо по себе си е оксиморон. Нещо като „дървено желязо”. Само че LiveWire вече е факт и представлява един от най-добрите електрически мотоциклетни на пазара. 

Вдига от 0 до 100 км/ч за по-малко 4 секунди, развива максимална скорост от над 170 км/ч, а освен това може да издържи с едно зареждане на батерията над 230 км. 

Vespa Elettrica

Италианците знаят как да създават бързи и качествени мотори. Vespa е едно от потвържденията на тази теза с десетилетни примери за това. А вариантът Elettrica се смята за един от най-добрите градски скутери

Вярно е, че не развива кой знае колко висока скорост, но такава не е и необходима в населено място. Като удобство, дизайн и издръжливост този модел наистина заслужава най-добри думи.

Energica Ego

И още веднъж - италианците са майстори на двуколесните. А това се отнася и за електрическите мотоциклети. Energica стартира своята дейност през 2010 г., като според мнозина произвежда някои от най-качествените модели в тази ниша. Energica Ego специално печели много суперлативи, защото се зарежда по-бързо и може да развие максимална скорост от 240 км/ч. А пробегът на топ модификациите също така надхвърля 200 км.

Lightning LS-218

Представяме ви един от шампионите в категорията на електрически мотоциклети. И тази компания стартира в Калифорния преди повече от 15 години. А конкретният модел Lightning LS-218 впечатлява както с максимална скорост (над 200 км/ч), така и с издръжливост - батерията може да издържи над 300 км (но не и ако се кара с 200 в час, разбира се). 

Това е един от водещите примери за това как работи електрическият мотоциклет в най-добрия си вид и как може да измести конвенционалните двуколесни.

Заключение

Запалените по двуколесните страсти трудно ще се разделят с миризмата на бензин и шумните двигатели - това е част от чара на това да бъдеш ездач. 


Но последното десетилетие ни даде представа какво е бъдещето и то определено принадлежи на електрическия мотор. А той вече по много показатели не само не отстъпва, но започва да превъзхожда традиционния.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар