30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Как да коригирате разхлабено кормилно управление на велосипед?

OT LINSON MOTO

Велосипедът е едно от най-простите на пръв поглед, но и ефективни средства за придвижване. Опитните колоездачи са наясно колко е важна качествената поддръжка на двуколесното безмоторно превозно средство.

Как да коригирате разхлабено кормилно управление на велосипед?

Източник на изображение: Canva

Конструкцията дори на базовите модели среден клас е издръжлива и все пак има слабости, които се проявяват с времето. А ако карате редовно, трябва да знаете как да поправите разхлабено кормилно управление на велосипед.

Какво представлява кормилното управление?

Въпросната част в устройството на велосипеда играе основна функция по време на движение. Ясно е какво е основното предназначение на кормилото - да поддържа или да променя посоката на двуколесното, докато то е в ход. 

То е свързано чрез поредица от твърди връзки към предното колело, като определя начина, по който завива велосипедът. 

Кормилото може да бъде и подвижно във вертикално отношение, като има различни механизми за регулиране височината за по-удобен захват и позиция на тялото на велосипедиста. 

При базовите модели шосейни и градски велосипеди се срещат две или три степени за фиксиране, докато при по-добрите модели са налице повече опции благодарение на опцията да се поставят т.нар. спейсъри.

Кормилото се свързва към горната тръба, която пък се захваща за челната тръба, а това е компонентът, който вече прави контакт с вилката. Върху хоризонталния метален компонент са закрепени дръжките за ръцете на колоездача. 

Как да коригирате разхлабено кормилно управление на велосипед?

Източник на изображение: Canva

Има разлика в захвата и в извивките на кормилото. При спортните варианти гриповете са от типа „рога” - са извити надолу и навътре, което принуждава велосипедиста да се приведе, а по този начин се подобрява и аеродинамиката. 

Друг показател, който е важен за управлението на колелото, е ъгълът на завиване. Той определя колко кормилото позволява да завива самият велосипед и по-точно какъв е максималният градус, който може да се постигне при маневри.

В общи линии за стандартните модели на велосипеди, използвани масово в последните години, е заложено завиване до 70 - 74 градуса.

Има и други особености на устройството. А щом става дума за разхлабено кормилно управление на велосипед, се има предвид връзката най-вече между хоризонталната тръба и тази под нея, водеща към предното колело.

В тази конструкция може да се получи луфт при свръзката, който трябва да бъде коригиран своевременно. За да управлявате безопасно своя велосипед, уверете се, че въпросният компонент е в изправност.

Как да коригираме кормилото на велосипеда?

По-горе стана дума за това, че кормилото и кормилната колона, правеща връзката с предното колело, са свързани с твърда връзка, но все пак са отделни компоненти. 

С течение на времето и особено вследствие на продължително използване, е възможно да се появи луфт в контакта между горната тръба и челната тръба

Това може да се дължи на износването на определени свързващи елементи между металните компоненти и понякога се налага те да се подменят. В други случаи просто трябва да се наместят и да се затегнат наново, за да си дойде всичко на мястото. 

Как да коригирате разхлабено кормилно управление на велосипед?

Източник на изображение: Canva

А кога трябва да се реагира? Щом усетим, че има някаква нестабилност по време на движение, ако чуваме потракване и потропване в кормилото, ако усетим вибрация, то е добре да обърнем внимание на проблема. 

Възможно е да се кара и с разхлабено кормилно управление на велосипед, но най-малкото не е комфортно, а ако ситуацията се неглижира по-дълго, може да стане и опасно.

Коригиране на кормилото на велосипед: стъпка по стъпка

Процедурата не е никак сложна, но всички стъпки трябва да бъдат изпълнени прецизно. 

Тук ще разгледаме конкретно ситуацията, при която се усеща луфт в главата на кормилото. Става дума за централната част на хоризонталната тръба, свързваща се посредством следващите компоненти с предното колело.

Ето как се решава проблемът с разхлабено кормилно управление на велосипед.

Развиване на болтовете

Имаме предвид двата хоризонтално ориентирани болтове, които затягат лапата към чашките. Тези елементи са перпендикулярни спрямо главата на кормилото, като обикновено са разположени един под друг и същевременно в срещуположен ход на завиване. 

За повечето болтове са необходими шестограми, така че се уверете, че разполагате с такъв инструмент.

Затягане на главата

След като сме развили хоризонталните болтове, то можем да пристъпим към затягане на главата на кормилото. Това е централната част, която се свързва също към челната тръба и респективно  към вилката на предното колело. 

Големият вертикален болт също се завива с шестограм, обикновено с размер от 5 или 6 мм. Много е важно да не се прекалява със затягането, а да се приложи дотолкова, доколкото да обере луфта. 

Презатегнатият вертикален болт води до прекалено „схванато” движение на кормилото, то затруднява управлението, а освен това оказва и повече напрежение върху частите под главата, най-вече върху лагерните елементи (чашките). Обикновено е достатъчно затягане само от ¼ до половин оборот.

Проверка на луфта

След като сме затегнали големия вертикален болт, идва време да тестваме какво е състоянието на кормилото. Проверката е свързана с това дали все още се усеща вибрация. 

Извършва се едновременно и с хоризонтално завъртане на кормилото, и с вертикално движение (леко повдигане и спускане на предното колело, което да покаже дали при скок се усеща нестабилност).

Връщане на болтовете

След като главата е фиксирана, идва време да се затегнат обратно и хоризонталните болтове. И при тях трябва да внимаваме със степента на завиване - не трябва да бъдат хлабави, но и да не се пренавиват.

Източник на изображение: Canva

В общи линии, процедурата е доста семпла, като още веднъж подчертаваме, че не бива да се прекалява със силата на затягане, защото това може да създаде допълнителни проблеми, и то скъпоструващи. 

Понякога луфт може да се появи и при износване на уплътнения и втулки, на т.нар. спейсъри, като тогава се изисква малко повече работа за фиксиране на проблема.

Можем ли и сами?

Разбира се, че можем да се справим и сами, това не е квантова физика. За целта е необходимо да разполагаме с подходящите инструменти, за да развъртим и впоследствие да затегнем компонентите на кормилното управление. 

Тези части трябва да бъдат плътно прилепени, затова е редно да се отнесем внимателно и прецизно, ако решим сами да се справим с разхлабено кормилно управление на велосипед.

При някои модели все пак устройството е малко по-сложно. Ако ни се струва, че ще ни бъде сложно или объркващо да се справим с множеството малки елементи, то няма нищо лошо да се обърнем към специалисти или да потърсим съвет от опитен познат, който да ни напътства.

Заключение

Проблемът с разхлабено кормилно управление на велосипед е често срещана неизправност при двуколесните безмоторни превозни средства. Щом се установи луфт в главата на кормилото, тези симптоми не бива да се пренебрегват, а да се решат възможно най-бързо. 

Голяма част от колоездачите могат сами да се справят с подобна ситуация, ако разполагат с необходимите инструменти. Не се изисква много време, но е много важно да се подходи внимателно.

Ако не сме уверени, че знаем как и какво да направим, то няма нищо срамно в това да се обърнем към сервиз за велосипеди, където ще се погрижат за проблема и ще ни дадат допълнителни съвети за правилната му поддръжка.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар