Безплатна доставка

Безплатна доставка

30 ДНИ право на връщане

30 ДНИ право на връщане

Покупки на изплащане

Покупки на изплащане

изпращане до 24 часа

изпращане до 24 часа

Широка гама от продукти

Широка гама от продукти

Х
Безплатна доставка
Безплатна доставка

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Х
30 ДНИ право на връщане
30 ДНИ право на връщане

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Х
Покупки на изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Х
изпращане до 24 часа
изпращане до 24 часа

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Х
Широка гама от продукти
Широка гама от продукти

Искате магазин, който предлага както мото екипировка на световни марки, така и мото части и аксесоари. Тогава ние, от LINSON MOTO, сме вашият магазин.
Младият ни и амбициозен екип се старае непрекъснато да обогатява продуктовата гама, за да можем да задоволим всяко едно желание на нашите клиенти.

Каква е разликата между различните видове акумулатори за мотоциклети?

OT LINSON MOTO

Каква е разликата между различните видове акумулатори за мотоциклети?


Когато дойде момента да се качим на мотора, последното нещо, което искаме, е акумулаторът ни да са повреди  някъде по пътя. Акумулаторите претърпяха сравнително доста промени през последните години с развитието на производствените технологии.

В момента съществуват доста видове мото акумулатори. За нас е важно да знаем разликите между тях, за да определим по-лесно кой акумулатор е най-подходящ за нашия мотоциклет.

Каква е разликата между различните видове акумулатори за мотоциклети?

Какво всъщност представлява мотоциклетният акумулатор?

 

Акумулаторните (презареждащи се батерии) влизат основно в две категории: според приложението си и според конструкцията си. По приложение акумулаторите биват автомобилни, морски и с дълбок цикъл.

Акумулаторните батерии се делят на няколко основни вида по своя състав:

      литиеви (Lithium)

      литиево-йонни (Li-ion)

      никел-металхидридни (Ni-MH)

      никел-кадмиеви (Ni-CD)

      оловно-кисели (PB) и други.

При съвременните оловно-киселинни акумулаторни батерии (наречени съкратено АБ) за активна маса за положителния електрод се използва оловен двуокис, а за отрицателния – чисто олово.

Ролята на електролит в акумулаторната батерия играе воден разтвор на акумулаторна сярна киселина. По време на  разряд активната маса се трансформира в оловен сулфат, а пък при заряд се случва обратният процес.

Нека разгледаме един по един основните видове акумулатори

Акумулатори с оловна киселина/мокри(залети)


Каква е разликата между различните видове акумулатори за мотоциклети?

Познати са още като оловно-кисели  или стандартни акумулатори. Появяват се през 1859г. , така че това е най-старият вид акумулатори. Този вид акумулатори обикновено се характеризират с редица от пластмасови тапи разположени в горната им част.

В конструкцията им влизат пластинки, олово, оловен оксид с 35% сярна киселина и 65% воден разтвор. Акумулаторите от 6 волта са с по 3 тапи, а тези от 12 волта са с по 6 тапи. Течнността в мокрите оловно-кисели акумулатори се нуждае от доливане с дестилирана вода, за да се избегне повреда в пластинките на акумулатора.

Най-честата причина за повреда в акумулаторите е презареждането, което води до взривяване на акумулаторните батерии. Настъпва  интензивно газоотделяне в случай на презареждане. Този ефект се нарича също „електролитно разлагане на водата”.

Газовете постепенно се натрупват под капака на акумулатора, с което се повишава вътрешното налягане. Концентрацията им е много голяма, затова и е необходима съвсема малка искра, за да се получа взрив на акумулатора.

Оловно-киселите акумулатори имат ниски и високи нива на оловната киселина в предната си част и има бяла/прозрачна долна пластмасова обвивка.

Номерата на стандартните акумулатори обикновено започват със следните идентификационни  означения: YB, CB or GB (e.g YB14L-A2), Y, C или G ( Y60-N24L-A) или 12N (12N24-3). Стандартните оловно-кисели акумулатори поддържат в течна киселина електролитите в клетката на акумулатора. Те излъчват водороден газ когато батерията се зарежда или е празна.

Този вид батерии трябва периодично да се проверяват и да се поддържа тяхното ниво на течност с дестилирана вода докато не стигне до горното означение. Това се прави, защото с времето водата в киселинното съдържание на акумулатора намалява.

Този вид акумулатори имат редица предимства като например сравнително ниска производствена и експлоатационна цена. Другото им предимство е, че имат допустими високи токове на разряд.

Тяхната на обслужване и производство е надеждна, тъй като е вече тествана в практиката. Те имат също така малък саморазряд  в сравнение с другите видове акумулатори. Лесни са за обслужване.

 

Необслуживаеми/сухи акумулатори


Каква е разликата между различните видове акумулатори за мотоциклети?

Познати са също като запечатани или необслуживаеми акумулатори. Този тип акумулатори вървят с отделни туби киселина. След като веднъж акумулатора се напълни и се затвори със капаче, не се изисква повече доливане или проверка на нивото.

Необслуживаемите или запечатаните акумулатори обикновено започват с идентификационните номера YTX, CTX or GTX (YTX9-BS).

Необслуживаемите акумулатори обикновено имат черна обвивка, по-рядко сива или черна и имат вдлъбната тапа в горната част. Тези херметично запечатани акумулатори не се нуждаят да бъдат отваряни за проверка на нивото на течността. Запечатаните мото акумулатори съхраняват електролитите във вид на паста, в която няма никаква влага.

Гелови акумулатори (клапанно-регулирани)


Каква е разликата между различните видове акумулатори за мотоциклети?


Пълното им наименование е  клапанно регулирани оловно-киселини акумулатори с гелов електролит (сярна киселина смесена с изпарена силика), което прави консистенцията да наподобява гел и да е неподвижна. Този вид акумулатори се наричат също капсуловани.  Идентификационните им номера започват с означенията YT, CT, GT or YTZ, CTZ or GTZ .  Обвивката им и горният им капак са обикновено в черно, сиво или синьо.

Този тип акумулатори са пълни с гелов електролит. Те необслуживаеми, защото в порите, които произвеждат гел-електролита се съединяват молекулите на кислород и водород, които се трансформират във вода по време на зареждането.

 

За разлика от мокрите оловно-кисели акумулатори, тези акумулатори няма нужда да се държат изправени (вертикалното положение не е задължително), както и от допълнително доливане и проверка на нивото на киселината. При тях не се получава изпарение на електролит, изливане или проблеми като корозия, които са присъщи на оловно-киселите акумулатори.

Този тип акумулатори се използват  широко в UPS. Технологията, по която са създадени, позволява получаването на много висок коефициент на мощност. Електролитът, който е под формата на гел не се изпарява. Поради тази причина те се използват много често в непрекъсваеми токозахранващи системи. Този вид акумулатори първо са намирали приложение в космически кораби, подводници и в авиацията.

Геловите акумулатори се нуждаят от постоянна температура (около 25 °С) и стабилно напрежение на заряд. Тъй като в порите на гела няма вода, те се използват за рекомбинация на газовете вътре в батерията. При тях не се получава „утаяване”, което представлява увеличаване плътността на електролита в основата на съда.

Геловите акумулатори имат висока устойчивост на вибрации, удар, температурни крайности. Помнете, че геловите акумулатори трябва да се зареждат със зарядни с опция за подзаряд, а не с такива, които осигуряват бързо зареждане.

При този вид акумулатори няма нужда от доливане. Предпочитан вид акумулатори за мотоциклети, защото акумулатора трябва да бъде поставен под под ъгъл или на една страна, тъй като така геловата киселина не се движи. Геловите електролити на този вид акумулатори се разполагат в желиращ агент (изпарена силика), която поддържа киселината в желирано състояние.

Този вид акумулатори са по-различни от стандартните оловно-киселинни акумулатори, тъй като те използват по-малко акумулаторна сярна киселина.Те работят под налягане, при което се получава комбиниране на кислород с водород и изходен продукт от реакцията е вода.

AGM /VRLA акумулатори  (с абсорбирана стъклена вата)

VRLA (Absorptive Glass Mat), или клапанно-регулираниоловно-кисели батерии


Каква е разликата между различните видове акумулатори за мотоциклети?


Всички гелови акумулатори са запечатани и са VRLA (регулирани чрез клапа), което означава, че притежават миниатюрна клапа за поддържане на слабо, но необходимо налягане.

Заради наличието на клапа се наричат още херметизирани. Тази клапа не допуска налягането да се увеличи над определената стойност и не позволява навлизането на кислород, който унищожава отрицателните електроди.

При оловно-киселинните VRLA акумулатори (SSB или GEL), клапанът автоматично се отваря когато в херметизирания корпус се достигнат 100-200 mbar. На базата на тази VRLA технология се произвеждат различни видове акумулатори:

      никел-металхидридни (NiMH);

      никел-кадмиеви (NiCd);

      оловно-киселинни (SLA, VRLA, SLI, MVR);

      литиево-йонни (Li-Ion);

      литиево-полимерни;

      алкални и други видове

 

Това е най-разпространеният вид акумулатори за мотоциклети. Акумулаторите AGM понякога са наричани още „сухи”, защото само 95% от вложката от фибростъкло са пропити със сярна киселина и нямат остатъчна течност. Те са запечатани и не са обслуживаеми.

Почти всички AGM акумулатори са запечатани и регулирани чрез клапи (повече са известни като „VRLA“ – оловно киселинни, регулирани чрез клапи). По-голямата част от тях са подложени на известно налягане –  1 до 4 psi (фунта на квадратен инч) на морското равнище.

Затова и не е необходимо да бъдат допълвани с дестилирана вода като геловите акумулатори. VRLA технологията намира все по-широко приложение и набират популярност. Характерна черта за VRLA и оловно-киселинните акумулатори е, че отделеният кислород на положителните електроди и водород влизат в реакция. Резултатът от тази реакция е вода.

Този тип акумулатори се произвеждат по две технологии: SLA и AGM , която е по-нова. Също като геловите акумулатори, AGM акумулаторите не е задължително да бъдат държани в изправена позиция. Този вид акумулатори са устойчиви на топлина и вибрация, с което се гарантира едно безаварийно пътуване с мотора. Сравнени с геловите акумулатори тези не отстъпват по мощност, но цената им е по-ниска.

Акумулаторите с дълбок цикъл имат по-малко на брой и по-дебели плочи, в сравнение със стартерните батерии, които имат повече, но по-тънки плочи за краткотрайно отдаване на висок ампераж.

 

Какъв е експлоатационният срок на различните видове акумулатори?

Продължителността на живота на акумулатори с дълбок цикъл не може да се определи със стопроцентова точност. Техният експлоатационен срок зависи основно от различни фактори като например как се използва акумулатора, как го поддържаме и зареждаме, от температурата и различни други фактори.

Ето някои от средните възможни граници за продължителността на живота на различните видове акумулатори, когато са използвани в режим дълбок цикъл. При тях обаче има много променливи величини, като например степен на разреждане, експлоатация, температура, честота и дълбочина на цикъла и други, така че е почти невъзможно да се определи точна цифра за всеки един.

Средна продължителност на живота на основните видове акумулатори:

    Стартови: 3-12 месеца

    Морски: 1-6 години

    Golf cart -2-7 години

    AGM с дълбок цикъл - 4-7 години

    Гелови с дълбок цикъл - 2-5 години

   Дълбок цикъл (от типа L-16  и др.) - 4-8 години

    Rolls-Surrette premium с дълбок цикъл - 7-15 години

   Промишлени с дълбок цикъл  -10-20+  години

 Телефонни (наречени още „плаващи” или акумулатори с малка натовареност)-2-20 години. Този вид кумулатори са със така наречено „плаващо обслужване” . Те работят  с малка натовареност, на празен ход, но често на пазара се явяват като с „дълбок цикъл „.

    NiFe (алкални): 5-35 години

    NiCad: 1-20 години

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар