30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Какво трябва да знаем за произхода на чопърите?

OT LINSON MOTO

Кой не е виждал и кой не се е възхищавал на мотоциклетите чопър, когато достолепно и величествено преминават по улиците на градовете или когато се разминаваме с група мотористи, яхнали своите уникални ретро мотори.

Ако и вие се вълнувате всеки път, в който зърнете чопър, тази статия е специално за вас, защото в нея ще се опитаме да ви разкажем истинската история на моторите Chopper.

Какво трябва да знаем за произхода на чопърите?

Източник на изображение: pixabay.com

Произход и история на чопърите през годините


В началото е Dreadnought

Малко от феновете на чопър мотор знаят, че идеята за модифицирането на двуколесна машина датира още от началото на века и по-точно от 1904 година

Тогава на пазара е пуснат първият персонализиран мотоциклет Dreadnought

“Прадядото” на съвременните мотори чопър се предлага под името Dreadnought и негов строител и конструктор е Харолд „Ойли“ Кърслейк.

За съжаление към Dreadnought няма кой знае какъв интерес. Така се превръща от онзи тип продукти, които както излизат на пазара, така и спират да се произвеждат.

Bobber - машината, в която няма нищо излишно

Светът и по-специално САЩ, която е и родината на чопърите, сякаш забравя за тях чак до началото на 20 - те години, когато на “сцената” се появяват мотоциклетите “бобър”.

Този тип персонализирани мотори се превръщат в сбъдната мечта за всички мотористи, които жадуват за свобода и носят в себе си свободолюбив дух.

Като цяло, bobber моторите са персонализирано проектирани от механици ентусиасти, чиято цел е била да премахнат от двуколесните машини всички елементи, които не са важни за работата на мотора. 

По този начин се олекотява теглото и мотоциклетът развива по-висока скорост.

Какво трябва да знаем за произхода на чопърите?

Източник на изображение: pixabay.com

Възходът на Chopper 

“Раждането” на чопър моторите, такива, каквито и днес познаваме е след края на Втората световна война и по-конкретно в началото на 50 - те години на миналия век

Това е период, в който завърналите се от войната американски войници търсят своето място и начин да изразят себе си. 

Начинът, по който го правят, е да започнат да надграждат моторите бобър и да създават първите персонализирани модели на чопъри мотори.

Chopper мотоциклетите, които навлизат бързо по улиците на американските градове, са със силно изразен революционен дизайн. 

Сред общите им характеристики са следните няколко неща:

  • Променени ъгли на завиване;
  • Увеличена дължина;
  • Спусната система на окачване;
  • Ниско разположена и удължена седалка;
  • Изнесено високо кормило;
  • Широки гуми.

Моторите чопър и Холивуд

Златната ера на чопър моторите достига своя връх през 1969 година,когато на екран излиза култовата холивудска класика Easy Rider на Денис Хопър.

В кинолентата героите яздят чопъри и малко след излизането на филма всички американски (и не само американски) младежи със страст към моторите вече мечтаят да имат свой собствен мощен Chopper.

Казано иначе, този филм поставя началото на проектирането и създаването на мотоциклети с уникален дизайн. Някой момчета използват класическия Harley и го модифицират, а други изграждат своите машини от нулата.

През този период настъпват редица промени в дизайна и характеристиките на моторите чопър.

Механиците ентусиасти местят предното колело напред, така че да е по-далеч от тялото на мотора, вдигат още по-високо кормилото, поставят на предното колело по-тънка гума, а отзад по-широка. 

Наред с това, премахват предпазното стъкло при модели, които имат такива, резервоарът, фаровете и мигачите се заменят с по-малки.

На пазара се появяват и първите дизайнери на персонализирани мотоциклети, а големите компании започват да обмислят идеята да създават серийно производство на чопъри.

Какво трябва да знаем за произхода на чопърите?

Източник на изображение: pixabay.com

Възход в края на 90 - те и началото на 21 - ви век

С появата на бързите, мощни и на достъпна цена японски мотоциклети, през 80 - те години популярността на чопър моторите намалява, но за щастие тази тенденция не продължава дълго.

През 90 - те години и по-точно в началото на нашия век, благодарение на редица документални филми и най-вече на излизането на лентата Ghost Rider с Никълъс Кейдж и Ева Мендес интересът към чопърите отново се възражда.

Във филма героят на Кейдж кара мощен чопър с две изпускателни тръби и високо кормило, има впечатляващо хромирано покритие и страхотна лепенка на резервоара за гориво.

Как да не му се прииска на човек да яхне подобна машина и да потегли към залеза?

Днес възходът на този невероятен вид мотоциклети продължава, като в строителството им се включват доста активно, освен дизайнери и големи мотоциклетни компании като Harley - Davidson, Honda, Yamaha, BMW, Triumph, които създават мощни, нестандартни и с изключителен дизайн чопъри серийно производство.

Кои са най-популярните модели чопъри за всички времена, които може да открием?


Captain America

Няма как да не споменем и то на първо място емблематичния модел от холивудската хитова лента Easy Rider, благодарение на който чопърите дължат популярността си.

Моторът е наречен “Капитан Америка” заради лепенката на резервоара, изобразяваща американското знаме, а тези, които го проектират, са Бен Хадли и Клифърт Вог.

Какво трябва да знаем за произхода на чопърите?

Източник на изображение: pixabay.com

Harley Davidson Road King Special 

Модифициран на основата на класическия Harley, Road King Special от една страна има онзи класически силует, който всички познаваме от филмите, но от друга страна изглежда страховит и загадъчен с агресивния си вид и черния си хромиран двигател.

Fat Bob 114

Дебелия Боб” е още един модел наHarley, който никога не излиза от мода. Моделът е оборудван с мощен Twin двигател, а елементите, които го отличават от всички останали чопъри, са високите му двойни ауспуси, правоъгълният фар и големите, широки гуми.

Yamaha Thundercat

Thundercat гарантира превъзходно изживяване. Моделът е оборудван с мощен и изключително здрав двигател и предоставя цялата необходима мощност за езда както по улиците на града, така и по магистрала.

Освен това има мощно окачване и много място за допълнителен багаж.

Какво трябва да знаем за произхода на чопърите?

Източник на изображение: pixabay.com

Spitfire

Това е може би един от най-бързо продаваните ръчно построени модели чопъри. През 2016 година Spitfire направи бум на пазара, като само за седмица бяха продадени над 150 единици от модела.

Чопърът разполага с широко кормило за по-голяма подвижност, 19 - инчови колела с лети джанти и има опция за промяна на позицията на ездача.

С какво се отличават чопърите от обикновените модели мотоциклети?

Малко по-горе споделихме какви са основните разлики, но нека повторим още веднъж. За разлика от стандартните модели мотори, чопърите се строят за индивидуалния клиент.

Тоест, всеки един мотор е с уникален дизайн, съобразен с изискванията на клиента. 

Въпреки строго индивидуален дизайн обаче чопърите имат и някой общи характеристики като:

  • Високо кормило;
  • Издължено тяло;
  • По-широки гуми;
  • Ниско поставена седалка;
  • Двойни ауспуси и други

Скъпо или достъпно е притежаването на чопър?

Откровено казано, отговорът е зависи. Ако сте механик и притежавате умението да модифицирате, тогава да притежавате чопър ще ви струва прилични пари.

Казваме го, тъй като в момента изключително много сайтове за търговия с авто и мото части предлагат компоненти за ретро мотори на достъпни цени.

Тоест, ако можете сами да си сглобите чопър, ще са ви необходими само средства за закупуване на частите и можете да си сглобите машина само за няколко хиляди лева.

Какво трябва да знаем за произхода на чопърите?

Източник на изображение: pixabay.com

Ако не сте силни в механиката и решите да закупите чопър серийно производство, притежаването на този вид мотоциклет може да е малко по-скъпо като цена, особено ако искате да притежавате мотор, който току-що е пуснат на пазара.

Тогава, в зависимост от модела, марката и кубатурата на чопъра, може да се наложи да платите от 10 000 до над 100 000 долара.

Ако се спрете на покупка на мотоциклет втора ръка, тогава можете да откриете подходящ модел чопър на доста по-прилични цени. Това означава, че ще придобиете и ще станете собственик на мечтания мотор на много по-достъпна цена.

В случай, че решите да се доверите на дизайнерска къща, която да проектира или модифицира мотор специално за вас и според вашите изисквания, тогава трябва да си подготвилите една доста солидна сума.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар