30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Моторите BMW

OT LINSON MOTO

Първото, закоето се сещат по-голямата част от хората, когато чуят абревиатуратаBMW е „немска маркаавтомобили”. Това е и вярно, и не съвсем. Защото освен една от най-добритеавтомобилни компании, BMWе и един от водещите производители на мотоциклети.Тъкмо с тази част от историята на BMWще ви запознаем сега!

bmw motors

Създаване на BMW - началото на пътя

Малко по-западноот нас казват, че „Необходимостта е майка на изобретението”. Ние използвамеизраза „Неволята учи”. Без значение кой от двата израза ще използваме, и дватаважат с пълна силна за появата на мотоциклетитеBMW на световната сцена. Но нека не избързваме и да започнем историята отначало…

Компанията BMW е създадена в Мюнхен през 1913 г. отКарл Рап с основен предмет на дейност - производство на самолетнидвигатели. По същото време, в друга част на Мюнхен Густав Ото създава своя компания за производство насамолетни двигатели.

С наближаванетона Първата Световна Война и с нарастването на нуждите от самолети загерманската армия, двете малки компании на Рапи Ото се обединяват и през 1916 г. поставят началото на нова компания,наречена „Баварски самолетни заводи”(BayerischeFlugzeugwerke AG (BFW). През 1917 г. Карл Рап продава компаниятана КамилоКастильони, който сменя името на BayerischeMotorenWerke(Баварски моторни заводи).

По време наПървата Световна Война BMW е най-големият производител на високотехнологичнисамолетни двигатели, а неин основен клиент съвсем логично е немската армия.

Следкатастрофалната загуба на войната, договорът от Версай (1919 г.) забранява наГермания да произвежда самолети (в това число и самолетни двигатели).

И ето тук изразът „Необходимостта е майка наизобретението” си идва точно на мястото…

Защото следзабраната за производство на самолетни двигатели, БМВ трябва бързо дапреориентира производството си към производство на двигатели за другипромишлени цели.

Така се раждатдве отделни подразделения на концерна БМВ. Единият започва да разработва ипроизвежда автомобили и автомобилни двигатели, а другият, наречен BMW Motorrad AG поставя началото напроизводството на моторите BMW.

BMW Motorrad AG

Навлизането наBMW в света на производството на двуколесни превозни средства започва с един отнай-гениалните авиоинженери, които работят за компанията - Макс Фриц. През 1921 г. г-н Фриц, който по това време е главенинженер на БМВ, успява да разработи 500 кубиков двигател от плосък тип.Двигателят се оказва толкова успешен, че от БМВ решават да започнатпроизводството на първия си модел мотоциклети.

Така, на изложението в Берлин през1923 г. светът се запознава с първия модел мотоциклет с марката БМВ - R32

R32е надминал своето време и се отличаване само с уникалния си, „плосък” двигател,но и с още много иновации. Двигателят и скоростната кутия на R32 не са монтиранинапречно, а надлъжно, в съответствие посоката на движение. Цилиндрите саразположени в рамката и за пръв път в световната практика е приложенопредаването към задното колело с помощта на вал.Предната вилка на мотоциклета епружинна, спирачкитеса монтирани и на двете колела.

R32разполага с мощен и масивен двигател и може да развива скорост до 90 км./ч.

Освен товамоделъте изключително ергономичен,разполага с голяма, фино подплатенаседалка, обезопасени, стъпаловидни панели и специална форма на кормилото, коятопозволява комфортна и безопасна езда дори и на дълги разстояния.

Съвсем логично,след такива невероятни за своето време технически характеристики R32 се превръща в единот най-популярните мотори на своето време.

bmw motors

След големия успех на R32,БМВ продължава да изненадва света с нововъведения.

През 1931 г. евъведен моделът R2 (едноцилиндров, 200куб.см.), който става много голям хит в Германия,тъй като може да се управлява, без да е необходимо ездачът да има свидетелство(лиценз) за управление.

През 1935 г. напазара излизат моделитеBMWR12и R17,които са оборудвани с телескопична предна вилка с хидравлични амортисьори и счетиристепенна скоростна кутия, аналогична на скоростната кутия на автомобилите.

По същото времетрансмисионният разпределителен вал се превръща във верига, а предавателнатаспирачна система на задното колело се заменя с конвенционален барабан.

1937 г. влиза висторията на компанията като година, в която Ърнест Хене поставя световенрекорд за скорост на състезателна писта. Яздейки моторBMW с 500 к .с. двигателс мощност от 108 к .с., Хене ставанай-бързият пилот на планетата, развивайки скорост от 279,5 км./ч. Този рекордостава притежание на Хене в продължение на цели 14 години!

Моторите BMW доминират и попътищата на Германия и Европа, а през 1939 г. Георг Майер печели легендарнотосъстезание на остров Ман ТТ и става първият не британец, който печелисъстезанието, пилотирайки немски мотоциклет.

В годините предии по време на ВСВ, немската компания, както всички големи немски компании поонова време се преориентира и работи основно за нуждите на германската армия. Взаводите на BMWотново започват да се произвеждат самолетни двигатели, но едновременно с товасе разработват мотори за нуждите на Вермахта.

Един от най-успешните мотори, коитопроизвеждат по време на ВСВ от БМВ е BMW R75.

R75 е мотоциклет,предназначен специално за военни цели. С тегло от 925 паунда, R75 има двигател с мощност от 750 куб. см.,разполага с голям резервоар, две седалки и кош. Може да бъде оборудван и скартечница.

В задната ос намашината има монтиран диференциалсъс заключващ механизъм, който се използвал, когато се налагало да бъдатпреодолявани тежки пътни участъци или когато моторът трябвало да се управлявабез кош.

R75 е билизключително ценен за германската армия, особено по време на бойни действия впустинята на Северна Африка.

Командирите наамериканската армия били толкова силно впечатлени от R75, че изпращали заловенимашини в САЩ с молба да бъдат разработени подобни машини и за американскатаармия. От HarleyDavidsonразглобилинемския R75 и въз основа на неговата конструкция разработили свой модел,наречен HD XAs.

bmw motors

След края наВтората Световна Война, подобно на още много други немски заводи, обслужвали немската армия, за BMW настават труднивремена. Заводите на концерна са сринати със земята, по-голямата част отинженерите и дизайнерите им са изпратени в САЩ, а най-лошо е, че на Германия езабранено да произвежда мотоциклети.

Забраната важидо 1947 г., когато е вдигната и производството на моторите BMW може да продължи. Засъжаление, забраната е вдиганата, но цялата техническа документация е унищоженаи на инженерите и дизайнерите се налага да започнат всичко от начало. Товаобаче не спира екипа на БМВ и резултатът от упоритостта им не закъснява.

Още на следващата година баварцитеизкарват на пазара първия си следвоенен модел - BMW R24.

Моделът еоборудван с двигател с 247 куб. см. скоефициент на компресията 6.75:1. Мотоциклетът генерира 12 конски сили при6500 оборота/мин., разполага със запалителна система с центробежен регулатор, четиристепенна скоростна кутия с крачнасмяна, която използва механизъм с храпово управление. С тегло от 130 кг., BMW R24 развива скорост до 95 км./ч.

Освен, че е бързи надежден, R24 е и с нова, модерна визия. Немските инженери му добавят новазадна светлина, напълно нов багажник и ръчно рисувани декорации на резервоара,предните и задните калници.

Успехът,постигнат с появата на R24 бързи връща БМВ в бизнеса…

През 50-те иначалото на 60-те години моторите BMWса търсени по цял свят, а компанията генерира огромни печалби.

В края на 50-те годиниобаче световната икономика се стабилизира и лека-полека отпада нуждата от евтинтранспорт. Все повече хора могат да си позволят да си закупят големи, харчещиповече автомобили и продажбите на мотори силно намаляват.

60-те са достатруден период за BMW Motorrad AG, Товае период, в който производството на мотори BMW е почти напълно спряло и самосилната финансова подкрепа от другото подразделение на концерна успява да спасиBMW Motorrad от преустановяване на дейността.

Към края на60-те и началото на 70-те, БМВ бавно си връщат позициите, ориентирайкипродуктите към по-заможните клиенти.

През 70-те годинина 20-ти век на пазара излиза чисто нова серия 5 на моторите БМВ. Моделите са сизцяло нови двигатели, заимствани от автомобилното подразделение на концерна.По това време излизат моделите R 50/5(498 cm3, 32 к.с.), R 60/5 (599 cm3, 40 к.с.) и R 75/5 (745 cm3, 50 к.с.),които се радват на доста голям успех особено в САЩ и азиатските страни.

През 1973 г., послучай 50 години от създаването на концерна BMW е произведен 500 000мотоциклет. През същата година германците пускат на пазара R100RS -първият си мотор в спортно-туристическа категория.

През 1976 г. насцената излиза още един легендарен модел на БМВ- спортния R90S, а в края на десетилетието BMW започва да навлиза всвета на моторните спортове и да създава мотоциклети за офроуд състезания.

Най-значимотосъбитие за БМВ в началото на 80-те години на миналия век е пускането на пазарана нова версия „ендуро”, наречен R80G/S. Това е първият модел от легендарния състав на GS: мощни и здравимотоциклети, предназначени за пътуване на дълги разстояния.

През 80-те години марката излиза с BMW К-100 -първият отмодел от новата К серия мотоциклети.

Туристическитемотори са с надлъжно монтирани четиритактови двигатели с течно охлаждане исистема за впръскване на гориво. Това е първият модел на немската компания с електронно запалване и впръскване нагоривото. Веднага след туристическатаверсия на К-100 германците въвеждат и състезателна версия, наречена K100RS.

bmw motors

През 1988 г. БМВстават първите производители на мотоциклети, които въвеждат ABS на моторите, ана следващата година стават първия производител, който оборудва моторите си сдигитална техника.

През 90-теиновациите и нововъведенията на моторите BMWпродължават. Компанията става първата, която демонстрира екологично съзнание имонтира на мотоциклетите си каталитични преобразователи.

През 1993 годинаизлиза ново поколение мотоциклети, първият от които е R 1100 RS. Моделът е оборудван с цифрова електронна система, с каталитиченконвектор и още много други екстри. BMW R 1100 RS печели много награди иутвърждава репутацията на баварския производител като компания, коятопроизвежда не само много надеждни, ноиновативни модели мотори.

1993 г. бележипоявата и на серията F,която е резултат от съвместната работа на БМВ с италианската Aprilia и австрийската Bombardier-Rotax. Отсътрудничеството на трите компании излиза първият модел BMW F 650 Funduro.Моделът е едноцилиндров, с водно охлаждане и с инжекционно подаване на гориво. Товае един от най-успешните и признати моделина компанията. Интересното е, че моделът е създаден, за да разшири кръга отклиенти и да привлече вниманието на дамската половина от човечеството къммоторите.

През 1994 г. пъксе състои дебютът на новите модели от серияR - R 850 R и R 1100 R. И двата модела разполагат с четириклапаннидвуцилиндрови двигатели с въздушно охлаждане, имат разпределителни валове вцилиндровите глави, система за впръскване на гориво и при поискване могат дабъдат оборудвани сABS.

През 2000 г. отБМВ отново изненадват потребителите, като представят новия си модел„мотоциклети с покрив”. BMW - С1 еоборудван със 175-сс едноцилиндров двигател и може да ускорява до 110км./ч.

През 2007 г.баварците стават собственици на един от най-старите производители намотоциклети в Европа -Husqvarna и насочват усилията си в разработката на крос и офроуд модели мотори.

bmw motors

Първотодоказателство за това, че са готови да се впуснат в състезанията е излизанетона пазара на новия модел S1000RR sportbike.Особеното на този модел е, че двигателя и окачването му остават конвенционални,но електрониката и системата за контрол на сцеплениетоса напълно иновативни.

През 2011 г. БМВдостига до нови висоти, представяйки най-новия си модел мотори BMW с 6 - цилиндровидвигатели.

Днес BMWMotorrad продължава да разработва и предлага на пазара едни от най-надеждните,луксозни и иновативни модели мотори, които нямат аналог по света. Моделите,която компанията предлага са от всички класове, а почитателите на моторите BMWсе увеличават с всеки изминал ден.

Баварцитенепрестанно разработват нови технологии, които въвеждат в моделите си, катоедновременно с това остават верни на традициите и наследството, завещани им отоснователите на BMW Motorrad.

Много малко са компаниитекато БМВ, които да се радват на толкова голяма обич и уважение от страна напотребителите си. Милиони ездачи по света в нетърпение очакват следващитемодели на БМВ, защото знаят, че немските производители няма да ги разочароват.

Компанията има заводив Германия, Австрия, Китай и Тайван и освен мотоциклети произвежда ивисококачествени каски и оборудване за мотоциклетисти.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар