30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Опасности, когато не се сменят филтрите на моторите

OT LINSON MOTO

Ако отдавна карате мотоциклет, тогава знаете, че филтрите са едни от най-важните консумативи, за поддръжката и смяната на които трябва да се погрижите навреме, ако искате вашият мотор да работи безупречно.

Но ако все още сте в категория “новак” и се питате защо смяната на филтрите е толкова важна, предлагаме ви да останете още мъничко с нас.

Опасности, когато не се сменят филтрите на моторите

Източник снимка:pixabay.com

Филтрите, които са важни за работата на мотоциклета

Мотоциклетите имат различни видове филтри, едни от най-важните от които са: 

  • горивен
  • въздушен 
  • маслен филтър

Нека видим какво представлява всеки един от тези филтри, за какво служи и какви са опасностите, ако не се сменят филтрите на моторите.

Горивен филтър

Този вид филтър най-общо казано представлява  малък пластмасов или алуминиев елемент, който се намира в резервоара преди горивната помпа.

Неговата работа е да гарантира, че бензинът, който влиза в двигателя на вашия мотоциклет е чист.

Казано иначе, горивния филтър предпазва двигателя и допринася за неговата дълготрайност като не позволява на замърсители или вода да навлязат в системите му и да намалят ефикасността на работата му.

Опасности, когато не се сменят филтрите на моторите

Източник снимка:linsonmoto.bg

Какво се случва, ако не се смени?

Колкото и ефикасно да се справя със задачата си, с течение на времето филтъра замърсява. Това води до запушване на горивната система на мотора, а оттам до намаляване на количеството гориво, което достига до двигателя на мотоциклета.

Влошената работа на филтъра обикновено първо се отразява на горивната помпа, на която се налага да работи по-усилено и бързо, за да изпомпва повече гориво, за да може да доставя до количеството гориво, което му е необходимо. Това от своя страна води до претоварване на помпата и в крайна сметка до нейната повреда.

Освен това, замърсеният горивен филтър пропуска замърсено гориво през горивните инжектори, което на практика може да доведе както до блокиране на инжекторната система, така и до повреда на двигателя и той просто да откаже.

Как могат да бъдат избегнати опасностите от запушване на горивния филтър?

Повечето производители на мотоциклети препоръчват смяната на горивния филтър да се извършва на 5 000 км. Всичко зависи обаче от стила ви на езда и не на последно място от качеството на горивото, което зареждате.

Затова, ако забележите, че двигателят на мотора ви започва да прекъсва, да стартира трудно или ако работата му на празен ход стане твърде груба, мощността му намалее или разхода на гориво се увеличи, това е индикация, че филтърът е замърсен и е време да го смените.

Най-сигурният начин да проверите състоянието на филтъра е като проверите налягането на горивото. Проверката не можете да извършите сами и се налага да потърсите съдействието на сервиз.

Там ще направят тест на налягането и ако то е между 30 - 60 PSI, това означава, че филтъра все още е наред. Ако обаче е по-ниско от нормалното, най-вероятно ще се наложи да смените горивния филтър.

Можете ли сами да смените филтъра на горивото?

Зависи. Ако имате стар модел мотор, на който филтъра се намира извън резервоара и преди карбуратора, смяната е сравнително лесна и ако имате познания по механика може и да успеете да се справите и сами.

Но ако вашият мотоциклет е съвременен, смяната е доста трудна задача, тъй като горивния филтър се намира в резервоара за гориво. В този случай по-добрият вариант е да не опитвате да се справите сами, а да се доверите на експертите от сервиза.

Въздушен филтър

Двигателят на вашия мотоциклет трябва да всмуква въздух, за да може да работи правилно. Работата на въздушния филтър е да прочиства входящия въздух от замърсявания и други частици.

Опасности, когато не се сменят филтрите на моторите

Източник снимка:pixabay.com

Какво се случва, ако не смените въздушния филтър?

Ако забравите да смените филъра за въздух според препоръките на производителя или просто решите да карате още малко мотора си със замърсен или запушен филтър, за да спестите някой лев няма да направите нищо друго, освен да затрудните работата на двигателя и да си създадете допълнителни проблеми.

Казваме това, защото ако въздушния филтър е замърсен или запушен, преминаването на въздух към двигателя ще се затрудни, тъй като полепналата мръсотия по филтъра запушва “порите” му и той спира да пропуска нормално количество въздух.

Първо мотора ви ще започне да губи мощност. Това се случва, тъй като по-малкото количество въздух, което се подава в горивната камера на двигателя не му позволява да генерира енергията, от която се нуждае, за да може мотора ви да развие нормална мощност.

След това ще установите, че разходът на гориво се е увеличил. А това се случва, тъй като идеалното съотношение въздух - гориво е нарушено и за да компенсира по-малко постъпващия въздух двигателят ви използва повече гориво.

Как можете да предотвратите проблемите?

Точно както горивния, така и въздушния филтър на мотора има определен период на експлоатация, след което се налага или да го почистите, или да го смените.

Добрата новина е, че за разлика от горивния, въздушния филтър може да се почиства, което на практика означава, че при една добра поддръжка можете да удължите живота му.

Процедурите за поддръжка обаче се различават в зависимост от модела въздушен филтър, с който е оборудван мотоциклета ви.

Така например, ако сте с хартиен филтър  можете да го почистите веднъж или два пъти, но след това трябва да го смените. Това се налага, тъй като хартиените филтри, макар, че осигуряват добро количество въздушен поток се запушват доста бързо и тъй като не могат да се перат трябва да бъдат сменени с нови.

Обикновено производителите препоръчват смяната на хартиените въздушни филтри да се извършва на всеки изминати над 10 000 км.

Ако въздушния филтър е памучна марля, можете да го използвате многократно. Този вид филтър се състои от много пластове памучна марля, наслоена между листове алуминиева телена мрежа.

Самата конструкция подобрява филтриращите възможности на консуматива, а резултатът е въздушен филтър за многократна употреба, който осигурява големи количества въздушен поток към двигателя.

Казано иначе, ако мотоциклетът ви е оборудван с K&N въздушен филтър и го поддържате и почиствате регулярно, може да ви се наложи да го смените едва след като изминете над 15 - 20 000 км.

Ако филтърът е от полиуретанова пяна, то той може да се почиства и използва многократно. Интервалите за поддръжка обикновено са на всеки 5000 км, а смяната е препоръчително да се извършва на всеки изминати 15 - 20 000 км или ако след пране по него се появят шупли.

Можете ли сами да смените въздушния филтър?

Истината е, че смяната на този филтър може или да е много проста процедура, или да се превърне в доста ангажиращ процес, който да отнеме доста от времето ви. Всичко зависи от типа мотор, който карате и от това колко лесен е достъпът до филтъра.

Маслен филтър

Масленият филтър е един от онези компоненти, на които почти не се обръща внимание, докато не дойде време за смяна на маслото.

Опасности, когато не се сменят филтрите на моторите

Източник снимка: linsonmoto.bg

Истината обаче е, че той е от изключителна важност за правилната работа на двигателя. Защото неговата основна задача е да филтрира прах, мръсотия и друго замърсители в моторното масло и да го пречисти преди то да влезе в картера на двигателя.

В този ред на мисли, масления филтър помага на двигателя не по един, а по няколко начина, а именно:

  • Отстранява прах, мръсотия и друг частици от маслото като по този начин предотвратява образуването на отлагания и утайки в компонентите на двигателя.
  • Почиства и отстранява метални частици и замърсители и с това намалява риска от по-бързото износване на компонентите на двигателя.

Какво се случва, ако масления филтър не бъде сменен?

Ако филтърът е износен, той не може да изпълнява ефективно функциите си, а това без съмнение ще се отрази изключително негативно на работата на двигателя. Казано по друг начин, ако карате мотора си със замърсен или запушен филтър, много скоро ще установите, че имате прекомерна консумация на масло и по-висок разход на гориво.

А това води след себе си по-бързо износване на двигателя и увеличаване на изгорелите газове. Все неща, които едва ли бихте искали да се случат на любимото ви двуколесно возило.

Как да избегнете тези проблеми?

Просто трябва винаги, когато сменяте маслото да сменяте и масления филтър и всичко ще е наред.

Можете ли сами да смените филтъра?

Процедурата не е много сложна и ако имате време и желание можете да се пробвате и сами. Преди това обаче трябва да сте напълно сигурни с какъв тип маслен филтър (механичен или филтър с прегради) е оборудван вашия мотор. Силно препоръчително е и да сте наясно от какво масло имате нужда, както и какви са препоръките на производителя за неговата смяна.

Смяната на филтъра както сами се досещате се извършва едновременно със смяната на маслото. За да направите смяната първо трябва да се осигурите достъп до двигателя, да откриете капачката за маслото и да го източите.

След това трябва да развиете внимателно стария, износен филтър и да го отстраните. После почиствате мястото добре и поставяте новия маслен филтър (не забравяйте, че заедно с филтъра трябва да смените и О - пръстена).

Щом приключите със смяната трябва да налеете ново масло и сте готови да поемете по пътя.

Често задавани въпроси


Какви филтри се предлагат от магазин Линсън Мото?

В нашия онлайн магазин можем да ви предложим изключително голямо разнообразие от маслени, въздушни и горивни филтри за почти всички марки мотоциклети. Цените, на които ги предлагаме са изключително достъпни и варират както според вида филтър, така и според типа мотоциклет, за който са предназначение.

За колко време се доставят филтрите?

При закупуване на маслени, горивни или въздушни филтри, доставката на продуктите се извършва спрямо статуса на конкретния продукт. 

Така например, ако филтрите, които търсите са налични в нашия магазин, доставката се извършва в рамките на 24 часа. Ако артикулът е със статус “Изпращане до 48 часа/ до 3 или до 5 дни”, то доставката се извършва според посочените срокове.

Има ли опция за връщане на продукт?

Всеки един закупен от нашия магазин артикул (в това число и филтри) може да бъде върнат или заменен в срок от 30 дни след получаването.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар