30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Ремонт и обслужване на мото окачването

OT LINSON MOTO

Окачването е една от най-важните системи на мотоциклета, поддръжката и обслужването на която не бива да бъде пренебрегвана.

Ремонт и обслужване на мото окачването

Източник снимка: pixabay.com

Казваме това, тъй като това е системата, която може да осигури на гумите на мотора ви стабилен контакт с пътната настилка, без значение от състоянието на пътя, скоростта и ъгъла на мотора и спирачната му мощност.

Какво представлява мото окачването?

Както споменахме току-що, окачването на вашия мотор позволява на колелата на мотоциклета да следват пътя, така че да можете безопасно на управлявате, ускорявате, спирате и навлизате в завои.

Какви са неговите основни компоненти?

Обикновено окачването е предно или задно.

Предното окачване се състои от :

  • вилични тръби (телескопични или гредови вилици
  • лагер 
  • втулки 
  • пружини 
  • уплътнения 

Задното окачване се състои от :

  • люлеещо се рамо (едностранно или двустранно
  • един или два амортисьора 
  • спирална пружина 
  • уплътнителни пръстени и пружина

Без значение обаче дали мото окачването е предно или задно, неговите основни елемента са два: пружини и амортисьори. И ние точно сега ще им обърнем малко повече внимание.

Пружини

Този елемент позволява движението на нагоре - надолу на окачването, когато колелата на мотора срещат неравност на пътя.

Възможно е някой видове мотори да бъдат оборудвани и с по-нестандартни пружини, но като цяло съвременните мотоциклети са оборудвани или със спирални, или с газови пружини.

Амортисьори

Пружините, без значение дали са спирални или газови са напълно безполезни без амортисьори, чиято основна задача е да разсейват енергията, която се натрупва в системата на окачването, когато тя е компресирана от неравност по пътя.

Това помага за намаляване на напрежението върху ресорната маса на мотора и поддържа мото окачването под контрол, осигурявайки на моториста необходимия комфорт по време на езда по неравен терен.

Ремонт и обслужване на мото окачването

Източник снимка: pixabay.com

В зависимост от типа мото окачване амортисьорите могат да бъдат: 

  • единични (стандартни
  • двойно действащи 
  • mono shock

Стандартни

Този вид амортисьори имат най-елементарния дизайн. Състоят се от прът, който е прикрепен към бутало, което се движи нагоре - надолу в напълнен с масло цилиндър.

Маслото от едната страна на буталото преминава към другата страна с помощта на клапани или през отвори в буталото.

По този начин кинетичната енергия, която се натрупва при движението на мото окачването се превръща в топлинна и се разсейва във въздуха.

Двойно действащ амортисьор

Двойно действащите амортисьори обикновено се използват при съвременните мотоциклети с двойно мото окачване.

Уникалното при тях е, че трансформират енергията едновременно в двете посоки (когато амортисьора се компресира и когато се разгъва).

Mono shock

Този вид амортисьори представляват единични амортисьори, които имат много по-широко бутало в сравнение с двойно действащите амортисьори.

Мото шокърите предлагат по-добър контакт на гумите с пътната настилка и осигуряват по-голяма стабилност на мотора при по-високи скорости или при завиване.

Въпреки това mono shock не са толкова популярни като стандартните и двойно действащите, тъй като са скъпи и сложни за производство, по-лесно дефектират и цената им за ремонт и подмяна е доста по-висока.

Кои са най-често срещаните проблеми с окачването на мотора?

С течение на времето елементите на мото окачването напълно логично се износват и когато това стане се появяват проблеми, най-често срещаните сред които са следните няколко:

Неудобна и некомфортна езда

Компонентите на окачването както вече споменахме с течение на времето се износват и намаляват ефективността си.

В този ред на мисли, ако забележите, че ездата ви става все по-неудобна и неравномерна и усещате всяка нервност по пътя, най-вероятно това се дължи на факта, че гумите ви започват да губят контакт с пътя.

А това най-често се дължи на неизправност в окачването и по-специално на изтичане на масло от амортисьора.

Шум или тракане, идващи от окачването

Ако чувате тупкане или тракане, когато преминавате през неравности по пътя, това може да се дължи на счупена, разхлабена или износена част на окачването и е добре да посетите възможно най-скоро вашия сервиз за мотори.

Теч на масло

Ако забележите изтичане на течност от страни на амортисьорите, това означава, че те не функционират правилно и трябва бързо да се погрижите да отстраните проблема.

Увеличено време за спиране

В случай, че времето, което ви отнема спирането се е увеличило, най-вероятно имате износени амортисьори.

Съветваме ви да действате незабавно по отстраняване на проблема, тъй като увеличеното време за спиране може да ви въвлече в много опасна ситуация.

Неравномерно износване на гумите

Когато амортисьорите са износени, окачването не може да осигури необходимия контакт между гумите и пътя. Казано иначе, те все по-често започват леко да подскачат, докато карате. 

А този небалансиран контакт с пътната настилка обикновено води до неравномерно износване на мото гумите.

Ремонт и обслужване на мото окачването

Източник снимка: pixabay.com

Как да поддържате окачването на вашия мотоциклет?



Погрижете се за правилната настройка

Мотоциклетите са проектирани и настроени така, че да са подходящи за идеалния “среден” ездач.

Това означава, че шансовете ви да закупите мотор, настройките на окачването на който са перфектни специално за вас са почти нулеви.

Ето защо е изключително важно веднага след покупката на нов или употребяван мотор, или след извършен ремонт да настроите окачването според вашето тегло и нужди.

Това означава, че трябва да регулирате и настроите всеки един елемент от окачването (настройка на сила на пружините, корекция на оборотите на мотора, вискозитет на маслото и други).

Извършвайте регулярно обслужване на окачването

От решаващо значение е да си изготвите график за обслужване на мото окачването.

Даваме ви този съвет, тъй като елементите му не дефектират внезапно, а лека - полека и няма да разберете, че има проблем, преди да е станало наистина късно.

За да не се стига до там е добре да извършвате навременно обслужване на окачването, при което специалистите от вашия сервиз за мотори ще обърнат внимание на всеки един негов елемент.

Ще проверят състоянието на амортисьорите, нивото на маслото и дали е замърсено, дали има повредени или разхлабени уплътнения и втулки, ще обърнат внимание на пружините и т. н., и т. н.

Поддържайте елементите на окачването чисти

Може да ви изглежда нещо съвсем незначително, но поддържането на елементите на мото окачването чисти и без натрупана мръсотия, кал или прах може да ви спести куп неприятности и немалко пари за ремонт или смяна на амортисьор, пружина или друг елемент от системата.

Ремонт и обслужване на мото окачването

Източник снимка: pixabay.com

Можете ли сами да ремонтирате мото окачването или се нуждаете от специалист?

Ремонтът на окачването е доста сложен и невинаги е възможно да бъде извършен от непрофесионалист.

Разбира се, ако вие сте напълно наясно как да извършите смяната на маслото или на износения амортисьор може да се пробвате и сами.

Но ако досега не сте сменяли или ремонтирали нищо по окачването, нашият съвет е да оставите това на специалистите от вашия сервиз, които разполагат както с необходимите знания, така и със специализирани инструменти, за да извършват ремонта бързо и професионално.

Всички видове амортисьори ли могат да бъдат ремонтирани или обслужени?

Зависи. Има амортисьори, които е трудно да бъдат ремонтирани, а има и такива, които се ремонтират сравнително лесно, но парите, които ще дадете за ремонт надхвърлят няколкократно цената на чисто нов амортисьор.

В този ред на мисли, ако се стигне до ремонт на някой от елементите на мото окачването и по-специално на амортисьорите е добре да прецените внимателно струва ли си наистина ремонта или по-удачният вариант е просто да закупите чисто нов амортисьор.

Защо изправността на окачването е от такова голямо значение?

Освен, че карането на мотора вече няма да е толкова комфортно и удобно, ако продължите на карате с дефектно или износено окачване, това може да ви докара редица неприятности.

По-конкретно, може да се случи следното:

  • Ако окачването внезапно блокира или карате с прекалено твърда пружина, рискувате ако попаднете на неравност да изхвръкнете от мотора, изтласкани от силата на удара на гумата в неравната пътна настилка.
  • Ако пък нивото на вискозитет на маслото е ниско и пружината е разхлабена, докато карате ще “подскачате” нагоре - надолу върху седлото и няма да имате стабилен контрол над управлението на мотора.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар