Някои от вас, които се интересуват от мотоциклети,със сигурност поне веднъж са си задавали този въпрос. Обаче не винаги е леснода се определи кое предизвиква този проблем, а може да се породи от различнифактори. Затова и се препоръчва на всеки притежател на мотор, независимо далимоторът му е на доста години или пък е сравнително нов, да извършва редовна техническапроверка на мотора, за да открие и отстрани навреме възникналите повреди.
Докато си караме мотора и усетим забавяне вмощността му, най-добре е да спрем и да се дръпнем на безопасно място отпътя. Навременната проверка и смяна на части ни осигурява еднопо-комфортно, а и по-безопасно возене през цялата година. В противен случайпренебрегването на дори елементарните повреди по мотоциклета могат да ниизлязат двойно по-скъпи след време. Когато не следим състоянието на мотоциклетаси редовно, това може да ни коства не само пари, но и да рискува нашатабезопасност в даден момент.
Тук ще анализираме най-честите причини за тозипроблем и ще Ви информираме как да го разрешим.
Най-чести причини за липса на мощност на мотора:
Грешна настройка на карбуратора
Неправилно настроеният карбуратор е една отнай-обичайните причини за липса на мощност в двигателя на мотоциклета. Мотоциклетнияткарбуратор е със сравнително прост механизъм, но настройката му епо-сложна. Лошата работа на карбуратора се дължи на неправилно съотношениемежду въздуха и горивото в сместта в двигателя. Това може да доведе и до трудностартиране на мотора.
В този случай е добре да посетим оторизиран сервиз ида се доверим на опита и знанието на монтьор да ремонтира карбуратора.Ако пък сме сигурни че разполагаме с нужните знания и инструменти, можем даизвършим ремонта и сами.
Въздушния филтър е замърсен или задръстен
Когато има доста мръсотия във въздушнияфилтър или се е получило задръстване, това може даповлияе на мощността на нашия мотоциклет. Неговата роля е да пречиствавъздуха преди да достигне карбуратора. Когато изпълнява задачата си кактотрябва, филтъра след време се задръства с мръсотията, събрана от околната среда.
Замърсеният въздушен филтър не може да осигуринеобходимото количество въздух към карбуратора, което намалява мощността надвигателя. Ако караме през прашнипътища, то това е и главната причина за загубата на мощност на мотора ни.
За щастие този проблем се решава много лесно и няманужда да ходим до сервиз, когато разполагаме с необходимите инструменти за демонтаж.
Повреда в свещите
Неработещите свещина мотора са друга честа причина за ниската мощност. Те саделикатен елемент от мотора, така че трябва да сме внимателни към операцията поремонта. Когато иридиевите върхове на свещите се замърсят с гориво, масло,въглероден диоксид или друга мръсотия, то това най-често води до повреда вдвигателя.
Призамърсяване на електродите на свещите, те започват да издават пръщящзвук, поради неспособността да се запалят. При такава ситуация разполагаме сдве опции:
- да сменим свещите с нови
- да ги почистим.
Повреда в клапаните надвигателя
Липсата на мощност при мотоциклета може да се дължина несъответствие в всмукателните клапани. При този случай се нуждаем отнастройване на клапите на двигателя Този ремонт не е от най-лесните, затова едобре да се доверим на опитен техник.
Запушване на ауспуха
Друга причина за нискамощност е натрупване на сажди в ауспуха. Почистването на ауспуха е лесенпроцес, така че можем да го направим и сами.
Неправилно количество масло в мотора
При загуба на мощност е желателно да проверим нивотона масло врезервоара. Ако нивото на маслото е завишено, товаблагоприятства образуването на пяна, която води до въвеждането на въздух вмаслото.
Това повишено количество въздух намалявасопособността на маслото да действа като лубрикант за движещите се части. Акопък нивото на маслото е твърде ниско, това води во липса на смазване и поява наповишено триене и повишаване на напрежението в двигателя.
Замърсен газ
Замърсеният газ може дастане причина за липса на мощност на двигателя. Само за 30 дни газът остарява,особено когато е смесен с етанол. От своя страна етанолът привлича влага, кояторазрежда газта и съответно понижава качеството ѝ. В такъв случай трябва дазаменим стария газ с нов.
Хлабавина във веригата
Недостатъчно опънатата верига също може да е причина.Веригата понася натоварване пренасяйки сила от вала към колелото. Редовната регулация на веригата предотвратява загуба на мощност в двигателя.
Изключване на акумулаторната батерия
В редки случаи, но все пак евъзможно без да искаме да натиснем копчето за изключване на акумулатора. Акобатерията си работи и отново имаме нискамощност, то проблемът може да се дължи на повреда в зареждането на батерията.Желателно е да проверим и дали пробката за гориво е включена.
Другипричини за липса на мощност могат да са
- Повреденсензор на разпределителния вал
- Запушванена електро-вакумните клапани
- Липсана регулация на клапаните
- Несмененфилтър за гориво
- Скъсан или разхлабен маркучна вакумната система
- Повредениконтактни връзки на кабелите набобините и свещите
- Повредав бензиновата помпа