30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Техники за каране на мотокрос

OT LINSON MOTO

Мотокрос мотоциклетите добиха допълнителна популярност напоследък, като основна причина за това е нарастващият интерес към този вълнуващ спорт. 

Техники за каране на мотокрос

Източник на изображение: Canva

Карането на подобни машини обаче има някои определени специфики, които следва да се вземат под внимание. В следващите редове ще ви запознаем с някои от тях, като се надяваме, че ще ви бъдем максимално полезни.

Екипировка

Преди да се качите на мотоциклет за мотокрос, разбира се, трябва да бъдете с подходяща екипировка за целта. Независимо какъв мотор управлявате - такъв за мотокрос или за писта, задължително е да вземете всички нужни мерки за своята безопасност. 

Има определени компоненти от екипировката, които се считат за основни. 

Сред тях са:

Не забравяйте, че екипировката трябва да е за управление на мотокрос мотор. Не използвайте такава, която не е предназначена за него или е за друг тип мотоциклет - възможно е в такъв случай да не сте оптимално защитени. 

Също така, разчитайте на качествени артикули и не правете компромиси по отношение на качеството - все пак говорим за собственото ви здраве.

Не карайте сами

Качвайки се на мотора, ако все още не разполагате с по-солиден опит, добра идея е да вземете със себе си придружител, който вече познава тънкостите на мотокроса и може да ви даде ценни уроци “на терен”. 

Гледайте на това като на управлението на стандартен автомобил - когато току-що сте взели книжка, винаги е препоръчително да не сте сам в колата, поне в първите няколко месеца. Така ще научите важни неща в самото начало и ще си спестите доста главоболия.

Техники за каране на мотокрос

Източник на изображение: Canva

Подобрете стойката

За да бъдете в оптимална безопасност, трябва да знаете, че има определени техники за каране на мотокрос, свързани със стойката, която сте заели. 

Може да се каже, че най-важната част от коректната позиция на водача е изправянето по време на каране. Опитайте се да повдигнете седалището си на няколко сантиметра от седалката. 

Това ще позволи на краката и тялото ви да поемат шока от ударите, докато сте на пътеката и преминавате през различни предизвикателства. Ако в такива моменти не се изправите, тогава можете да нараните гърба или гръбнака си.

Изправете гърба си, докато леко се повдигате на педалите. Представете си, че сте тенисист, който стои на основната линия и се готви да посрещне сервиса на своя опонент. Изпънете лактите си по начин, който позволява те да бъдат успоредни на кормилото. Така ще имате по-голяма мощност, както и време за реакция в завоя.

Ако се научите да заемате тази позиция по правилен начин, тогава почти няма предизвикателство на трасето, през което да не можете да преминете със своя мотокрос мотоциклет, особено когато придобиете повече опит.

Научете се да завивате

Разбира се, както и при управлението на други превозни средства, включително във формат на състезание, правилното взимане на завоите е особено важно при мотокроса. Съветваме ви да положите допълнителни усилия в подготовката си, свързани именно с този компонент от управлението на машината. 

Така ще бъдете спокойни, че няма риск да се окажете на земята при първите няколко по-сложни завои. Тук немалко от задачата се отнася към коректното разпределение на тежестта на тялото при завоя. Ако е нужно, упражнявайте се с по-малка скорост, докато усъвършенствате уменията си.

Научете се да спирате

Подобно на вземането на завоите, спирането е друго изключително важно действие, което трябва да усъвършенствате, управлявайки мотора си. Вашият мотоциклет има две спирачки - крачна и ръчна, намираща се в обсега на дясната ръка. Ако използвате ръчната спирачка, действайте максимално нежно, а не подобно на управлението на велосипед - в противен случай рискувате да излетите напред.

Може да се каже, че основната спирачка на мотокрос мотоциклетите е крачната. Вероятно ще ви отнеме известно време да свикнете с нея, тъй като тя се усеща по-малко натурална, сравнено с ръчната, която вече сте научили да използвате при карането на велосипед. 

Именно крачната спирачка обаче осигурява най-плавно спиране, тъй като тя контролира задната гума на мотоциклета.

Крачната спирачка представлява малък метален лост, намиращ се на сантиметри пред десния ви крак. Когато се настанявате на мотоциклета, бъдете сигурни, че ви е достатъчно удобно да използвате спирачката - това е наистина важно.

Техники за каране на мотокрос

Източник на изображение: Canva

Ако сте начинаещи, препоръчително е да използвате крачната спирачка на мотоциклета. Експертите са единодушни, че тя е по-подходяща за водачите, които все още не разполагат с толкова голям опит в карането на мотокрос. Усъвършенствайте своите техники за спиране и с времето ще станете експерти в това начинание.

Допълнителни съвети

Управлението на мотокрос мотоциклети може да бъде рисковано, като възможността да се контузите винаги са налице. Да, адреналинът е страхотен и това ни кара да се чувстваме живи, но трябва да признаем, че рисковете в случая не са никак малки.

Едно от най-важните умения, които трябва да придобиете, е да се научите как да действате при случай на катастрофа. За съжаление, все някога такъв момент вероятно ще настъпи - случва се дори на най-добрите.

Изчислено е, че повече от 60% от травмите при каране на мотокрос мотори са в зоната под кръста. Една от големите грешки, които можете да избегнете, е да не изпъвате инстинктивно крака си напред, опитвайки се да предотвратите падането. 

В повечето случаи, това ще доведе до сериозна травма, включително и счупване. Вместо това, дръжете краката си прибрани. Ако видите, че предстои да падате, дръжте краката си на воланите. Не е чак такава драма мотоциклетът да падне настрани върху крака ви, стига той да е в нормална позиция.

Също така, ако все още сте неопитни водачи, логично е да ви напомним, че не е желателно да опитвате твърде сложни трасета или каскади. Винаги се придържайте към собственото си ниво, за да избегнете евентуални неприятни инциденти. 

Не се опитвайте да надскочите себе си, а действайте постепенно - така, че с времето да станете по-добри по възможно най-естествен начин.

В заключение можем да кажем, че управлението на мотокрос е истинско удоволствие, което осезаемо увеличава адреналина. Да, не е лесно и се изисква известен опит, като не бива да се забравя и подходящата екипировка. 

Действате стъпка по стъпка и сме сигурни, че доста бързо ще придобиете нужните умения, за да се чувствате напълно уверени като водачи.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар