30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Защо не пали моторът?

OT LINSON MOTO

Едва ли има нещо по-разочароващо от това да яхнете мотора си, да завъртите ключа/натиснете старт бутона и той да не запали. Разочароващо е наистина, но се случва дори и на най-добрите мотористи.



Затова не се ядосвайте и не изпадайте в паника, а се успокойте и ще откриете какъв е проблемът.


Защо не пали моторът? Основни причини!

В най-общи линии двигателите с вътрешно горене се нуждаят от три неща:

  • качествено гориво;
  •  компресия;
  •  искра (доставени на горивната смес в подходящото време).

·       Четвъртото нещо, от което се нуждаят, за да могат да стартират, е електрическа енергия, която да завърти стартера.

Като знаете тези основни неща, можете да започнете проверката, за да разберете защо не пали моторът.

Проверете нивото на горивото

Може да ви се струва невъзможно да се случи точно на вас, но повярвайте, често се случва. Затова преди да се притесните сериозно, просто погледнете какво е нивото на горивото. Понякога, когато нивото е доста ниско, е много трудно да се установи неговата наличност. Затова можете да използвате някои стари техники за проверка, като да разклатите мотора.

Ако чуете типичния звук на плискане на течност, значи все още има гориво, но то е много малко и се налага да заредите в най-близката бензиностанция.

Вижте какво е състоянието набатерията

„Паднала” или напълно изтощена батерия е една от основните причини, поради които моторът не пали. Акумулаторната батерия е изключително важна не само за стартирането на мотора, но и за цялата му електрическа система.

За да запалите безпроблемно, акумулаторът ви винаги трябва да е добре зареден. За да проверите дали проблемът не е в батерията, опитайте се да включите светлините или да натиснете клаксона. Ако светлините светят слабо, а клаксонът почти не дава признаци на живот, това означава, че батерията ви е слаба. Ако не светят изобщо и клаксонът си мълчи, акумулаторът ви тотално се е скапал и трябва или да го заредите, или да го смените с нов.

За да върнете живота на батерията и да подкарате мотора не ви е необходим специализиран сервиз. Просто трябва да се приберете у дома и да заредите акумулатора.

Преди да свалите батерията, погледнете за всеки случай връзките на клемите на батерията. Възможно е терминалите да са поразхлабени или корозирали и да се нуждаят просто от добро почистване.

Дотук беше лесното…

Следващите възможни причини защо не пали моторът изискват малко по-внимателна проверка.

Проверете основния предпазител

Възможно е моторът да не може да запали, ако имате изгорял или дефектен основен предпазител. Предпазителят създава проблеми поради много причини някои от които са, че е бил подложен на големи вибрации или просто не сте му обърнали внимание и не сте го подменили навреме.

Лошата новина е, че ако проблемът е в предпазителя, трудно ще откриете неизправността сами, тъй като ако този елемент е изгорял или дефектирал, ще имате проблем по цялата електрическа система на мотора. Вариантът за бърза проверка е да имате резервен предпазител в себе си, да го подмените и да пробвате да запалите мотора.

Ако проблемът е бил действително в предпазителя, след смяната му ще можете да запалите и потеглите безпроблемно. Ако обаче това не се случи, нашият съвет е да посетите специализиран сервиз, където да извършат цялостна диагностика на електрическата система на мотоциклета и да направят необходимата подмяна на елемента.

Проблемът може да е в свещите

Двигателят на мотора е много подобен на този на автомобила. А това означава, че причините да не пали са почти идентични с причините, поради които автомобилът не пали. Затова е добре да проверите запалителните свещи и кабелите.

Първо погледнете дали нямате разхлабени кабели на свещите. Ако забелязвате подобен проблем, то той лесно може да бъде отстранен, като само трябва да ги включите и да се опитате да стартирате отново мотора. Възможно е обаче проблемът да е в самите свещи.

Как да разберете, че имате проблем със свещите?

Свалете свещите и ги огледайте добре:

·    Ако виждате сажди по тях, това показва, че или има повторно обогатяване на горивната смес или слаба интензивност на искрата и поради това не можете да запалите или палите мотора трудно.

Препоръки:

Проверете въздушния филтър, тъй като е напълно възможно той да е запушен.

·       Ако свещите са омаслени, това показва, че отнякъде влиза масло, което причинява неправилно запалване и затруднява стартирането на мотора.

Препоръки:

Освен смяната на свещите е добре да посетите сервиз, за да бъде извършена проверка на горивната камера за износени водачи на клапани или бутални пръстени.

·       Ако свещите са в сиво-кафяв цвят и електродите им са износени, това означава, че просто времето им е изтекло и трябва да ги подмените с нови.

·   Ако обаче не откривате нищо нередно по кабелите и свещите, тогава ще трябва да посетите сервиз, където да проверят връзките на бобината, изправителя регулатора, CDI кутията, както и всички останали елементи в електрическата система на мотора.

Проверете за разхлабени кабели

Огледайте добре мотора, за да се уверите, че няма разхлабен кабел или щепсел. Често се случва някое кабелче да се откачи от мястото си и да създава проблеми. Ако откриете подобно нещо, просто го закачете отново и пробвайте да стартирате мотора.

Въздушният филтър е запушен

Въздушният филтър на мотора е проектиран така, че да позволява възможно най-много въздух да навлиза в двигателя, като същевременно премахва всички вредни замърсявания и отломки, които биха могли да навлязат заедно с въздуха в двигателя.

Ако не сте чистили скоро въздушния филтър, напълно е възможно в него да се е натрупала мръсотия, която да го е запушила и да не позволява на въздуха да достигне безпрепятствено до двигателя. А ако въздух не достига, двигателят няма как да работи и шансовете ви да запалите мотора клонят към нулата.

Тъй като една голяма част от мотористите просто забравят, че и този консуматив трябва да се поддръжка, може би просто и вие сте забравили да го погледнете и затова той да ви създава проблеми. Открийте къде се намира филтърът на вашия модел мотоциклет, свалете го и го сменете или почистете.

Блокирана изпускателна тръба

Може и да не ви се вярва, но доста често се случва, къде за да си направят шега, къде да ви създадат проблем, „приятели” да сложат нещо в изпускателната тръба, за да блокират стартирането на мотора.

Понякога и дребни животни намират изпускателната тръба за удобно място за почивка и влизат вътре. Затова не е зле, ако не можете да запалите да погледнете за всеки случай дали ауспухът е наред и в него няма нещо, което да затруднява работата му.

Ниска компресия на цилиндрите

За да работидвигателя и съответно вие да можете да потеглите, въздушно-горивната смес трябва да се компресира до точката, в която да станезапалима и мотора да може да потегли. Ако компресията не е достатъчна, дазапалите мотоциклета ще е доста сложно. Затова, ако сте се захванали дапроверявате всичко наред, можете дапроверите и компресията.

За да го направите ще ви е необходим тестер за компресия, с който едва ли разполагате, а и проверката е доста сложна. Нашият съвет отново е да потърсите помощ от професионалисти, които разполагат с необходимите уреди и могат не само да измерят компресията, но и да локализират проблема (ниската компресия може да се дължи на износени бутални пръстени, бутало и цилиндър, износени уплътнения на коляновия вал или на главата и т. н.)

Дефектирало реле на горивната помпа

Ако се опитате да запалите и двигателят се завърти, но мотоциклетът не стартира, най-вероятно имате дефектирало реле на горивната помпа. В този случай горивната помпа остава без захранване и няма как моторът да запали.

Тъй като причините за дефект на релето могат да бъдат много, ако не сте специалист по ремонт на мотоциклети, най-доброто решение е да потърсите специализиран сервиз. Проблемът не е никак малък и се налага прецизна диагностика за установяване и отстраняване на проблемите, които са довели до дефектиране на релето на горивната помпа.

Запушване на отвора на резервоара за гориво

На резервоара за гориво има малък отвор, за да може горивото да се предава към всмукателната система. С течение на времето обаче този отвор може да се запуши и да спре подаването на горивото. Проблемът е лесно отстраним, като само трябва да откриете отворчето и да го почистите добре.

Карбураторът е замърсен

Ако в карбуратора има прекалено много замърсявания, необходимата комбинация от въздух и гориво не може да премине през отвора към двигателя, която на практика означава, че моторът няма да запали колкото и да завъртате ключа/натискате старт бутона.

В случай че вашият карбуратор се нуждае от почистване, по-добре оставете тази работа на професионалистите. Не за друго, ами за да сте спокойни, че ще бъде разглобен, почистен и сглобен правилно.

Съединителят не захваща правилно

Когато стартирате мотора си и трансмисията е на предавка, трябва да дръпнете лоста на съединителя правилно. Понякога той не се включва както трябва и създава затруднения при стартиране. Затова преместете трансмисията в правилно положение и пробвайте отново да запалите. Ако това е проблемът, ще запалите гладко.


Това са само някои от възможните причини, поради които моторът може да не запали, но преди да изпаднете в паника, че са толкова много, ще ви кажем следното:

Ако полагате необходимите грижи за любимото си превозно средство, ако подхождате към него с нужното уважение и любов и извършвате редовна профилактика, рядко ще ви се случи да не запалите.

Ако пък все пак се случи, вече знаете… Преди да се паникьосате, просто погледнете нивото на горивото, заряда на батерията и пробвайте отново. В 85% от случаите тъкмо това са причините, поради които не пали моторът.

Бъдете подготвени и за всеки случай носете със себе си комплект свещи и предпазители, както и необходимите инструменти за поправка, ако се случи да не сте в града си и да нямате възможност да се приберете у дома.

Ако проблемите са в електрическата или горивната система, не се опитвайте да извършвате ремонта сами, а се обърнете към специализираните сервизи.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар