30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Батерия за мотоциклет: литиево - йонна или оловно - киселинна?

OT LINSON MOTO

Без изправен акумулатор моторното превозно средство не може да запали и няма как да се движи нормално. Това в общи линии е ясно всекиму. Но когато трябва да се избере батерия за мотоциклет, вече настъпва колебание.

В категория акумулатор за мотор се открояват основните два вида: литиево-йонни (Li-Ion) и оловно-киселинни.

Затова внимателно ще разгледаме техните основни характеристики и ще направим сравнение кои са по-удачен вариант за почитателите на двуколесните МПС.

Батерия за мотоциклет: литиево - йонна или оловно - киселинна?

Източник на изображение: unsplash.com

Какво представлява батерията за мотоциклет?

Това е устройството, което подава ток на машината. А всеки двигател с вътрешно горене се нуждае от електрическа искра, за да запали и да потегли. 

Естествено, една батерия за мотоциклет захранва и други системи. Тя подава енергията, за да свети фарът, както и за да функционират правилно други електрически системи в конструкцията на байка.

Всички акумулатори за двуколесни имат по-малки пропорции в сравнение с използваните за автомобилите. Размерът е от ключово значение, тъй като при повечето мотоциклети пространството за поставяне и закрепване е изключително ограничено. 

Така че, когато се търси батерия за мотоциклет, винаги трябва да се взема предвид колко място ще заеме и дали ще пасне на съответния модел. 

Не е без значение и теглото, като по този показател откриваме една от съществените разлики между литиево-йонните и оловно-киселинните варианти.

За да бъде изправна една батерия за мотоциклет, следва тя да осигурява напрежение от 12 V, както и достатъчно качествен пусков ток.

Литиево - йонни или оловно - киселинни батерии?

Притежателите на мотори и скутери могат да избират между тези два варианта. Оловно - киселинните акумулатори са от по-старата технология, която е доказала, че върши работа и продължава да се използва и в днешно време. 

Голяма част от всички мотоциклети разполагат с тях, защото стандартно такива батерии се поставят фабрично.

Батерия за мотоциклет: литиево - йонна или оловно - киселинна?

Източник на изображение: Canva

Литиево - йонните акумулатори представляват значително по-нова концепция, която в последните десетилетия осезаемо зае мястото на старите устройства в редица сфери на ежедневието. 

И макар да не се използва толкова масово като акумулатор за мотор, той има своите безспорни предимства.

Характеристики на литиево - йонните батерии

Този тип устройства започват да навлизат все по-сериозно в механиката и електрониката. Литиево - йонната батерия се използва в редица уреди и намира своето приложение и при мотоциклетите. 

При двуколесните се използват тип LiFePO4, което означава, че работят с литиево - железен фосфат. Той играе ролята на отрицателния полюс, докато за положителния се използват метални елементи. Ролята на електрод при този вариант батерии се изпълнява от графитни компоненти.

Предимства

Този вид батерии за мотоциклет имат немалко плюсове, като най-големите от тях ще посочим сега:

  • По-висока ефективност: Литиево-йонната батерия за мотоциклет предлага по-добър стартов ток, което улеснява запалването дори и в студените месеци.
  • По-малки размери и осезаемо по-ниско тегло: В това отношение Li-Ion вариантите печелят без никакво съмнение, тъй като масата им може да бъде до 3 пъти по-малка от тази на оловно-киселинния еквивалент.
  • По-голяма издръжливост: Въпреки че говорим за по-нова технология, за която тепърва се трупат данни, все пак отчитаме, че този тип акумулатор за мотор има значително по-дълъг живот от оловно-киселинната традиция.
  • Възстановяване след разреждане: Литиево-йонната батерия може да се възстанови и тогава, когато напрежението в нея падне осезаемо. Това е важно, ако предстои да използвате по-рядко мотора си.
  • Бързо зареждане: Качествените устройства с LiFePo4 технология могат буквално за броени минути да възстановят до 90% от потенциала си.
  • По-лесни са за рециклиране: Самите материали в тях са по-щадящи и подлежат на рециклиране и използване на наново.

Недостатъци

Разбира се, литиево-йонните батерии не са лишени и от някой недостатъци, сред които:

  • Висока цена: В сравнение с оловно-киселинните батерии тези от по-новата технология струват значително повече. Това донякъде се компенсира от по-голямата им издръжливост и по-продължителен период на ползване.
  • Необходимост от специално зарядно устройство: Щом батерията се е разредила и моторът не пали, то следва акумулаторът да бъде зареден. А при литиево-йонните се налага и инвестиция в конкретно зарядно устройство за целта - старите не вършат работа и могат да повредят самата батерия.
  • По-голяма чувствителност на големи температурни амплитуди: Тук нещата не са еднозначни. От една страна, Li-Ion не се разреждат толкова при студено време, но в мразовити условия и градуси под -10 по Целзий нещата се променят драстично. За да се избегне това, мотоциклетът трябва да се съхранява на закрито, където температурата не пада толкова много.

Характеристики на оловно - киселинните акумулаторни батерии

Оловно-киселинните акумулатори са доказано работеща технология, която се използва вече повече от век. Тези батерии, наричани още АБ батерии, използват оловен диоксид за активна маса за положителния електрод, а за отрицателния - чисто олово. 

Много важен в това устройство е електролитът, който стандартно е е воден разтвор на сярна киселина.

Батерия за мотоциклет: литиево - йонна или оловно - киселинна?

Източник на изображение:pixabay.com

На пазара се предлагат както обслужваеми оловно-киселинни батерии, така и такива, които не подлежат на обслужване. 

Последните са капсуловани и не бива да се прави опит за отварянето им, защото това може да бъде опасно. При обслужваемите самите ние контролираме нивото на електролита, но процедурата трябва да се извършва много внимателно.

Предимства

Сред основните плюсове на този вид акумулатори са:

  • По-ниска цена: Акумулаторите за мотори и скутери от този тип си остават по-достъпни като производствена и експлоатационна цена. Щом се наложи да се купува нова батерия, а сте с ограничен бюджет, това със сигурност играе роля в краткосрочен план.
  • Малък саморазряд: Ако се следят и се пазят от температурни аномалии, тези батерии не се разреждат бързо.
  • Лесни са за обслужване: Това се отнася и при използване на зарядни устройства, които са по-универсални за този тип.

Недостатъци

Ако трябва да посочим някой от минусите им, то това са:

  • По-голямо тегло: Това определено е съществен минус, тъй като при доста мотоциклети дори и няколкостотин грама в повече са пречка за поддържане на баланса.
  • Замърсяват много повече: Един от съществените аргументи против оловно-киселинните батерии се състои именно във вредата им за околната среда, когато вече не са изправни и настъпи моментът да се изхвърлят.
  • По-кратък живот: Той зависи, разбира се, и от начина на поддръжка и съхранение. Но в това отношение оловните батерии със сигурност отстъпват на литиево-йонните.
  • Необходимост да се сваля акумулаторът: Процедурата се налага в по-студените месеци, когато е логично да използвате и мотоциклета си по-рядко.

Заключение

Въпреки, че на пазара се предлагат и други видове акумулатори за мотор, дългогодишните мотоциклетисти са свикнали да разчитат на стандартните оловно-киселинни батерии.

При правилна поддръжка и съхраняване такъв тип акумулатори за мотори и скутери би могъл да ви служи дълго време. Но трудно ще бие по показатели литиево-йонните варианти, които без съмнение издържат повече. 

Новата технология навлиза все по-осезаемо при двуколесните и макар че подобен тип акумулатори 12V за мотори и скутери батерия изисква по-висока първоначална инвестиция, цените вече падат и нищо чудно скоро да се превърне в масово предпочитан вариант заради редицата си предимства.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар