30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

История на мотокроса

OT LINSON MOTO

Мотокрос е сред най-популярните и харесвани състезания с мотоциклети в света. По-специалното при него е, че надпреварите се провеждат с офроуд мотоциклети на терени от естествен тип, а не на писти, както е при повечето други мото състезания. Голям е и броят състезатели, които взимат участие. 

В зависимост от големината на трасето, броят им може да достигне и до 40 души.

История на мотокроса

Източник на изображение: Canva

При мотокроса състезателите се разделят по възрастови групи и кубици на мотоциклетите, като самите мотоциклети са производство на някои от най-големите компании на планетата - Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki и други.

Може да се каже, че този спорт е силно развит и в България, като тук се намира една от най-добрите писти за мотокрос на територията на Европа.

История на мотокроса

Когато говорим за история на мотокроса, трябва да отчетем, че този спорт за първи път възниква и се развива във Великобритания. Още в първото десетилетие на 20-и век стартират инициативи, които предшестват мотокроса в съвременния му вид.

Известно е, че за първи път официална надпревара по мотокрос се провежда в Кембърли, Съри, през 1924 година. Сериозен скок в популярността на този спорт се забелязва през 30-те години, когато вече се формират и все повече отбори, които започват да се изправят един срещу друг.

Възникване

Всеки един урок по история на мотокроса следва да стартира от самия момент на възникване на този спорт. Известно е, че той произлиза от т.нар. мотоциклетни изпитания, които се провеждат на британска земя в началото на миналия век. 

Пример за подобно състезание е първото мотоциклетно изпитание на Auto-Cycle Clubs от 1909 година. През 1912 година се провежда и още едно голямо събитие от подобен тип - изпитанията Scottish Six Day Trial. 

С времето възникват и т.нар. “бърканици” (“scramble races”), където целта пред всеки участник е да пресече финалната линия преди всички останали. 

Развитие

Може да се каже, че мотоциклетите от онази епоха, които се използват в състезанията по мотокрос, се различават малко от моделите, които могат да се забележат на улицата. 

Постепенно обаче започват да се налагат различни подобрения по тяхната структура. В началото на 30-те години, например, твърдите рамки отстъпват място на окачванията. През 50-те години се появява и задно окачване с въртяща вилка.

В годините след Втората световна война, спортът е доминиран от компанията BSA (Birmingham Small Arms Company), която се превръща в най-големия производител на мотоциклети на планетата. Това е и основната причина, поради която състезателите на BSA постигат най-много успехи в състезанията през 40-те години на миналия век.

История на мотокроса

Източник на изображение: Canva

50-те години са от изключителна важност за развитието на мотокроса, що се отнася до структурирането на различните състезания в един по-съвременен вид. През 1952 година Международната федерация по мотициклетизъм (FIM) създава индивидуален европейски шампионат, използвайки формулата за работен обем на двигателя от 500 кубика. 

Пет години по-късно възниква и Световно първенство по мотокрос, а през 1962 година се създава световен шампионат за мотоциклети от 250 кубика. Въвеждат се и нови правила, според които надпреварите се провеждат в две полувремена от по 45 минути.

Иновации

Един от най-значителните моменти в историята на мотокроса настъпва по време на Световното първенство на FIM през 1963 година. Тогава заводският състезател на ČZ Властимил Валек яхва 263-кубиков двутактов мотоциклет, печелейки първото място пред останалите конкуренти, разполагащи с по-мощни, четиритактови машини. 

Това е повратна точка в историята на мотокроса, тъй като за първи път състезател с двутактов мотоциклет постига победа в най-горната дивизия на спорта.

С времето двутактовите мотоциклети започват да бележат все по-осезаем прогрес, което праща по-тежките, четиритактови мотоциклети в забвение и най-вече в турнири от по-нишов тип. 

Краят на 60-те години също са ключов момент в съвременната история на мотокроса, защото именно тогава в “играта” навлизат и големите японски производители. Азиатските компании се превръщат в сериозна конкуренция на вече утвърдените европейски такива, а през 1970 година Suzuki бележи първата си голяма победа в категорията от 250 кубика. 

Две години по-късно, американската асоциация по мотокрос организира първото си състезание на стадион, което допълнително отбелязва неизбежния прогрес на този атрактивен спорт.

От края на 70-те до началото на 90-те години, именно японските производители предвождат истински бум на технологиите, свързани с мотокроса. Типичните двутактови двигатели с въздушно охлаждане отстъпват на тези с водно охлаждане и задно окачване с единичен амортисьор. 

Възход

Както личи от казаното дотук, мотокросът е спорт, който не спира да прогресира от самото си създаване до днес. Днес мотоциклетите са по-бързи и по-мощни, а самите състезатели трябва да бъдат в безупречна физическа форма, за да бъдат достатъчно конкурентни на останалите. 

Подготовката е решаваща, като дори и най-малките детайли могат да решат дадено състезание. Колкото до самите трасета, днес на тях се забелязват скокове, за които мотоциклетистите от миналото дори не биха си помислили. Всичко това говори за безспорния прогрес на мотокроса като спорт. Прогрес, което не спира с всяка следваща година.

От друга страна, популярността на мотокроса също е нещо, което търпи развитие във възходяща линия. Телевизията и социалните мрежи помогнаха на мотокроса да се сдобие с още по-голяма слава сред феновете на мото състезанията.

История на мотокроса

Източник на изображение: Canva

В днешно време съществуват различни големи състезания по мотокрос, сред които:

  • FIM Motocross World Championship
  • Motocross des Nations
  • British Motocross Championship и други. 

Редица надпревари се провеждат и в България, където, както споменахме, този спорт се развива все по-добре в последните години, а условията са наистина задоволителни.

Тук трябва да отбележим, че от мотокроса възникват и други спортове, които също привличат вниманието на феновете. Сред тях са суперкрос, фрийстайл, супермото, състезания с ATV, сайдкаркрос, пит байкс и други. 

Любопитни факти за мотокроса

Мотокросът е интригуващ спорт, за който могат да бъдат споменати различни интересни факти.

Знаете ли, например, че в днешно време мотоциклетите за мотокрос са със специален дизайн, предназначен за състезания в тежки условия? Те са леки и пъргави, като също така са оборудвани с мощни двигатели. 

Имат окачване с дълъг ход, за да могат да поемат всичките удари от скоковете и неравните терени. Също така имат “изпъкнали” гуми, за да бъде сцеплението възможно най-добро.

От гледна точка на състезателите, физическата подготовка е ключова. Мотоциклетистите са длъжни да разполагат с с безупречна сила и издръжливост, като освен това, най-добрите имат отличен баланс и бързи рефлекси, за да се справят с тежките изисквания на този спорт. 

Нужна е и максимално добра ментална подготовка, за да могат състезателите да се справят с чувството на страх, да останат фокусирани и да взимат правилните решения във всяка една ситуация.

Много хора не са наясно, но състезания по мотокрос могат да бъдат провеждани и при различни атмосферни условия. Когато говорим за дъжд, например, това носи допълнително предизвикателство, поставяйки на изпитание адаптивността и уменията на мотоциклетистите. Разбира се, има множество състезания, които се провеждат в зала, при които времето навън не е от чак такова значение.

В заключение можем да кажем, че не случайно мотокросът е сред спортовете, които бележат най-голям възход в последните десетилетия. Той е изключително атрактивен за зрителите, за което спомагат вълнуващите скокове и предизвикателства, пред които са изправени състезателите. 

В същото време, трудните терени правят всяко едно състезание истинско предизвикателство, а това от друга страна носи допълнителна атракция за аудиторията. 

Днес мотокросът е един бързо развиващ се спорт, който си печели все повече почитатели. Стремително се увеличават и наградните фондове за отбори и състезатели, което е допълнително потвърждение на казаното дотук - мотокросът е спорт, който може да върви единствено нагоре в следващите години.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар