Кои са най-добрите мотоциклети на популярната японска компания Suzuki? Японският бранд функционира от началото на 20-и век, като днес корпорацията е един от най-големите производители на автомобили и мотоциклети на планетата.
Suzuki оперира на територията на 23 различни държави, като над 45 000 души работят за компанията на няколко континента.
Източник на изображение: Suzuki.bg
Струва си в следващите редове да обърнем внимание на разработките, които можем да наречем най-добри мотоциклети на Suzuki за всички времена.
Suzuki GSX-R1000
Този модел е признат за истинска класика в гамата на Suzuki. Продължение на една легендарна серия от спортни мотоциклети, GSX-R1000 е разработен с концепцията да се достига по-висок максимален оборот на двигателя.
Предимства и недостатъци на модела
При тези мотоциклети от гамата на Suzuki се забелязва по-добро държане на пътя, вследствие от скъсената им база.
Технически характеристики
GSX-R1000 разполага с 4-тактов двигател от 999 кубика с течно охлаждане, като конските сили са 185.
Иновации
Този мотоциклет на Suzuki внася някои подобрения в серията, сравнено с предишните модели. Сред тях са променени размери на буталото, нов и олекотен титаниев ауспух и нова система за смазка на двигателя. Има промени и в изработката на шасито.
Suzuki RG500 “Gamma”
Този модел на Suzuki, наричан “Gamma”, е произвеждан от японската компания в продължение на само две години в периода между 1985 и 1987. Това време обаче е достатъчно, за да може “Gamma” да се нареди сред най-култовите разработки на Suzuki.
Източник на изображение: Google
Предимства и недостатъци на модела
Зрелищен и приятен за управление, RG500 ускорява изненадващо бързо, като освен това е и впечатляващо лек. Използва атрибути като дискови клапани и двойна манивела, за да достигне 95 конски сили.
Технически характеристики
“Gamma” може да се похвали с двутактов двигател от 498.5 кубика и касетъчен тип 6-степенна ръчна трансмисия с крайно задвижване с верига.
Иновации
Suzuki използва алуминиева кутия с отливки за челната част и задното люлеещо се рамо. Предното окачване има регулиране на предварителното натоварване, както и система против гмуркане, наречена Posi Damp.
Това е популярна характеристика на спортните мотоциклети от началото на 80-те години, която трябва да контролира склонността на носа на мотоциклета да се “гмурка” при спиране. Отзад дизайнът на пълно плаващо окачване използва двойни люлеещи се рамене.
Suzuki GSX-R600 SRAD
Когато говорим за производството на спортни мотоциклети през 90-те години на миналия век, машините от клас 600 кубика бяха от голяма важност за японските производители. Това доведе до появата на класиката Suzuki GSX-R600 SRAD.
Предимства и недостатъци на модела
Ако оставим настрана претенциите, които можем да имаме по качеството на изработката на самия мотоциклет, Suzuki GSX-R600 SRAD е едно отлично предложение за каране в града.
Двигателят е надежден и осигурява нужната мощ на водача. Мотоциклетът бе особено мощен в периода между 1996 и 1998 година, преди Suzuki да вземат решение да го “забавят” леко.
Технически характеристики
Това е мотоциклет от класа на 599-кубиковите, като има мощен двигател от четири такта, шестстепенна трансмисия и достига 109.7 конски сили. Максимално може да развие скорост от 254 км/ч, като моделът е подходящ и за дълги пътувания.
Иновации
Когато говорим за най-добри модели мотоциклети на Suzuki, определено няма как да не споменем прекрасен спортен мотор като GSX-R600 SRAD. Неслучайно 600-кубиковите мотоциклети са най-продаваните, като именно в този клас и самите производители полагат най-сериозни усилия да задоволят желанията на пазара.
Феновете на Suzuki наричат GSX-R600 SRAD “лунатик на две колела”, а основна причина за това е колко забавно и неподправено е чувството да го управляваш на пътя.
Suzuki RGV250
За мото феновете мотоциклетите са не просто превозни средства, а истинска религия. Един от ключовите модели в гамата на Suzuki безспорно е RGV250 - още една реплика на състезателен модел, която се произвеждаше в периода между 1987 и 1997 година.
Източник на изображение: Google
Предимства и недостатъци на модела
Някои фенове биха казали, че производителността на двигателя на този мотоциклет не е достатъчно вдъхновяваща при скорости на двигателя под 7000 оборота в минута. Основна причина за това е двутактовият двигател, доставящ мощност в сравнително тесен диапазон.
В същото време обаче, когато двигателят се върти в над 8000 оборота в минута, характеристиките за подаване на мощност се удвояват, както и би се очаквало от двутактов състезателен мотоциклет.
Технически характеристики
При RGV250 налице е 249-кубиков двутактов двигател, като самият мотоциклет достига мощност от 62 конски сили. Теглото му е 138 килограма, като разполага с шестстепенна трансмисия.
Иновации
Почти всичко в този култов мотоциклет накара мото феновете да се влюбят в него - от масивното шаси до компактните размери, разположението на двигателя и дизайна, вдъхновен от състезанията. За RGV250 се говори дори и днес, което единствено потвърждава категоричния успех на този модел на Suzuki.
Suzuki GSX-S1100S Katana
Преди появата на този мотоциклет, дизайнът на моторите бе доста еднообразен и общият вид на машините бе останал относително непроменен от 1940 г. насам. Тогава на пазара се появи Suzuki Katana, което накара всички в индустрията да останат с отворена уста.
Разработен от Ханс Мут, бивш директор на дизайна в BMW, този мотор изглеждаше дори футуристично в началото на 80-те години на миналия век.
Предимства и недостатъци на модела
Основно за уникалната идентичност на Katana е нейният V-образен резервоар за гориво, описващ начина, по който резервоарът се стеснява към водача и се отклонява към предната част на мотора.
Технически характеристики
Всеки един собственик на Suzuki GSX-S1100S Katana може да разчита на четиритактов двигател в клас от 1074 кубика, като мотоциклетът достига мощ от 111 конски сили.
Иновации
Suzuki Katana може да се похвали с форма за анти-гмуркане на предните вилки, настройка на предварителното натоварване на задните амортисьори и 110 к.с., което го прави не само да изглежда като космически кораб, но всъщност и да се движи като такъв.
Заключение
Със сигурност Suzuki е един от водещите производители на мотоциклети, а успехът на споменатите от нас модели е доказателство за това. Всеки един от тези мотори на японския производител, малко или много, е успял да внесе своята малка революция в света на мотоциклетизма.
И до днес Suzuki остава една от най-успешните корпорации на пазара, като можем да сме сигурни, че те ще запазят този си статут и в бъдеще. Някои от посочените модели имат и свои съвременни версии, което не е изненадващо - рано или късно, класиката винаги се възражда.