30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА

Х
30 ДНИ право на
връщане ИЛИ ЗАМЯНА
30 ДНИ право на връщане ИЛИ ЗАМЯНА

В еуфорията при закупуването на новата мото екипировка не сте забелязали, че каската ви стяга или наколенките ви убиват.
Не се притеснявайте, ние от Линсон мото ви предоставяме 30 дневен срок за връщане или замяна на всеки закупен от нас продукт.
Единственото ни изискване е, закупените стоки да не са използвани и да не сваляте етикетите или стикерите.

Безплатна доставка над 149.00лв

Безплатна
доставка над

Х
Безплатна
доставка над
Безплатна доставка над 149.00лв

Купете мото продукти от нашия онлайн магазин на стойност над 149.00 лева и се възползвайте от БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.

Покупки на изплащане

Покупки на
изплащане

Х
Покупки на
изплащане
Покупки на изплащане

Защо да чакате да смените старата си мотоекипировка или да поглезите мотора с нови аксесоари. Сега може да стане бързо и лесно, само трябва да отделите 5 мин.
Добавяте желаните от вас продукти в количката натискате бутона 'КУПИ НА КРЕДИТ'. След което, служител на кредитната фирма ще се свърже с Вас.
Вторият вариан за покупка на кредит е, да ни посетите на място. Работим в партньорство с БНП Париба и Уникредит Булбанк.

Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин

Изпращане до
24 часа

Х
Изпращане до 24 часа стоки налични в наш магазин
изпращане до 24 часа <span>стоки налични в наш магазин</span>

Бърза доставка на всички налични продукти. Изпращаме до 24 часа с опция за преглед и тест преди да платите.
Ако сте си поръчали повече от един продукт, имате възможност да изберете само част от пратката.

Признаци, че вашия мотоциклет има нужда от смяна на маслото

OT LINSON MOTO

Редовната и правилна поддръжка е задължение на всеки притежател на двуколесно моторно превозно средство. А един от най-важните аспекти в това отношение е регулярната смяна на маслото на мотоциклет.

Признаци, че вашия мотоциклет има нужда от смяна на маслото

Източник на изображение: Canva

Какво трябва да знаем за мотоциклетното масло?

Тук е моментът да се запитаме - добре, каква е разликата между маслото на двигателя за мотор и това, което се използва при автомобила? Двете взаимозаменяеми ли са? Може ли смазката за кола да се употреби и в системата на мотоциклет?

Отговорът е, че това изобщо не е добра идея. Ако сипем моторно масло за автомобил в мотоциклета, двуколесното вероятно пак ще работи. Но разликата във вискозитета и в химическите свойства на двата вида течности започва да оказва влияние и с течение на времето байкът ще понесе сериозни щети.

Защо се получава така? При мотора се използва една и съща смазочна течност за двигателя и трансмисията. При колата двигател и скоростна кутия пак взаимодействат, но са напълно отделени една от друга части и съответно използват различни видове смазки. 

В мотоциклета агрегатът и кутията с предавките са директно свързани, което изисква и балансирана консистенция на мазната течност. 

Признаци, че вашия мотоциклет има нужда от смяна на маслото

Източник на изображение: Canva

Автомобилното моторно масло има модификатори за намаляване на триенето, които обаче не са подходящи за двуколесното. Ако нивото на триене е твърде ниско, това може да доведе до приплъзване и до невъзможност да се включи съединителят. 

Използването на автомобилна смазка в мотор носи и риск от образуване на отлагания върху буталата или клапанния механизъм.

6 признака, че маслото е за смяна

Има няколко основни признака, че е дошло времето за този вид обслужване.

Потъмняване на маслото

Това е основният сигнал, че маслото на мотоциклета следва да бъде сменено. Новата течност е бистра и със светлокафяв, златист цвят.

С течение на времето обаче тя започва да потъмнява все повече и повече. Леката промяна в нюанса все още не е признак, че трябва да се прибегне до обслужване на мотора. Но когато цветът вече е тъмнокафяв, близък до черното, то това е недвусмислена индикация.

Спад на нивото

Щом проверяваме цвета на смазката, изваждаме „щеката”, потопена в нея. Преглеждаме и нивото на маслото в мотора според това къде се намира между двете основни означения. 

Ако течността е паднала под минимума, това най-малкото означава, че трябва да се долее масло. Спад на нивото подсказва, че може и да е време за смяна, но е нужно да се провери и дали няма теч някъде по системата.

За да се направи подобна проверка, моторът се оставя спрял на равна повърхност и така се изчаква 10-15 минути, след като е бил в движение. 

Има и друг признак, че нивото е спаднало - на таблото светва лампичка. В такъв случай е необходимо незабавно да реагираме с добавяне на смазочна течност.

По-силен шум от двигателя

Когато маслото е намаляло или вече е загубило част от качествата си, то тогава и двигателят на мотоциклета започва да работи по-силно. А ако чуем вече и по-осезаемо метални звуци, то това е сигурен признак, че трябва да се вземат мерки.

Двигателят е по-горещ

Това е още един красноречив сигнал, че е дошъл моментът да сменим маслото.

Основната функция на смазката е да служи като лубрикант за металните части и да намали триенето между тях. Но освен това маслото играе роля и в охлаждането на двигателя и няма как да не усетим, шом той стане по-горещ, докато караме. 

Признаци, че вашия мотоциклет има нужда от смяна на маслото

Източник на изображение: Canva

Необичайна консистенция

Ето това е доста неприятен признак за неизправност. Отново го установяваме с помощта на щеката - изваждаме я, изтриваме в мека кърпа, потапяме я и отново я изваждаме. Ако консистенцията не е бистра, има „млечен” вид или се наблюдават мехурчета, то смяната на маслото е по-малката грижа. 

Тя така или иначе трябва да се извърши, но подобно състояние е сигнал, че има и друг проблем – смесване на смазочна или охладителна течност например. Тук минаването през сервиза е неизбежно.

Колко време е изминало от предишната смяна

Възможно е нито един от посочените признаци да не е налице и пак да е настъпил периодът за смяна на маслото на мотоциклет.

Как разбираме това ли? Много е просто - при всяко обслужване засичаме километража и датата. И се съобразяваме с предписанията на производителя колко често да се извършва смяната. 

Това зависи от вида на маслото. Ако се използват минерални смазки, то при тях обслужването трябва да се прави веднъж на 3000 - 5000 км.

При полусинтетичните масла може да се навъртят от 7000 до 8000 км, докато синтетиката е най-издръжлива и с такъв тип смазка може да се кара 10 000 км и дори повече. 

Но освен отчитане на пробега е важно и кога е извършено предишното обслужване, защото качеството на маслото се влошава с времето, дори и без да се използва интензивно. Препоръчително е смяна на маслото на мотоциклет да се прави поне веднъж годишно. 

До какво може да доведе, ако не го поддържаме?

В случай че проявим небрежност в това отношение, пропускът ни може да се отрази силно негативно и дори пагубно на двуколесната машина. Щом не сменим маслото навреме, това може да доведе до повишено триене и съответно по-бързо износване на металните части на двигателя. А подобен проблем е много скъп.

Както казахме, смазката на мотоциклета е предназначена и за трансмисията. Ако течността не е качествена и не се подмени навреме, това може да доведе до повреди при съединителя и скоростите.

Как се сменя?

Ако моторът е с картер, трябва да го запалим и да изчакаме да позагрее. Така се намалява гъстотата на течността, за да може да се източи по-бързо и по-лесно. Междувременно подготвяме корито, в което да се излее старата смазка.

За източване на маслото отваряме не само пробката отдолу, но и капачката за наливане в горната част, за да се освободи вакуума и да не остане част от досегашната течност вътре в системата. След това поставяме обратно пробката, но трябва да я почистим старателно, защото понякога по нея полепват метални частици.

Не бива да забравяме и за смяна на масления филтър. След всяко обслужване поставяйте нов консуматив. За стария можем да използваме ключ при развиване и премахване, а при новия се омаслява леко и го завиваме на ръка. 

Едва след смяната на масления филтър идва моментът за наливане на новото масло. В предписанията на производителя е указано какво количество трябва да се сипе. Не слагайте повече, като естествено гледайте да бъде осезаемо над минимума, но да не прехвърля максимума.

Преди да потеглите, запалете мотоциклета да поработи и да „развърти” течността по системата. След това загасете и отново проверете нивото на маслото. Ако всичко е в норма, готови сте да карате, но има още някои неща, които да свършите. 

Засечете датата и километража на мотоциклета, за да следите кога да бъде следващото обслужване. Освен това се погрижете за отработеното масло - то се предава в сервиз или на специално предназначено за целта място, но в никакъв случай не бива да се излива където ни падне. 

Към какво масло да се насочим?

Трябва да се съобразим изцяло с предписанията на производителя. В ръководството на мотоциклета, който управляваме, е записано какъв тип смазка е препоръчително да се използва. 

Изборът на масления филтър също трябва да се направи строго по този критерий - да бъде предназначен за конкретната марка и модел.

Трябва да се съобразим и с това в какви условия управляваме. Числата, които виждаме върху тубите, обозначават за какъв сезон са подходящи. 

Има ли я буквата W, значи смазката може да се използва и през зимата. Числото преди нея индикира как реагира при студен старт и под каква температура не бива да се пали (0W съответства на -35 градуса, 5W - на -30, и т.н.). По-голямото число пък индикира какъв е вискозитетът при висока външна температура.

Така че следва да прецените и според стила си на каране. Производителят обикновено препоръчва 2 - 3 варианта за комбинация. Ако управлявате повече в студено време, вземете с ниско първо число. Ако пък предпочитате да карате през лятото, то второто число трябва да е високо.

Заключение

Регулярната смяна на маслото на мотоциклет е от особено важно значение за „здравето” на машината. Затова следете внимателно признаците за качеството на смазката. И щом дойде време за обслужване, не бива да правим компромиси, а да налеем това масло, което е подходящо за нашия мотор.

Напишете коментар

Моля влезте или се регистрирайте за коментар